AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.259

MP3-spelare med hårddisk?

daaal
Finns det några bra bilstereo som stödjer mp3 och har hårddisk? Hade varit perfekt att kunna lägga in ett 100-tal album och slippa repiga skivor och bytandet när man kör. =)
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Har lite dålig koll på vilka som har hårddisk, Mp3-cdspelare är ju mkt vanligt nu för tiden men stereoapparater med ren hårddisk är väl lite mer ovanligt?!
Du har ite funderat på att skaffa en ipod och ansluta till bilen med t.ex. I-trip eller någon annan smart lösning?, dom rymmer ju grymt mycket plus att du kan få med dig musiken även utanför bilen!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Apple Ipod är väl föregångaren och IBM, HP, Creative mfl har följt efter.

Fördelen med Ipod är att du kan använda i princip vilket ljudformat som helst samt använda den som extern hårddsk om du behöver det. Finns med USB och Firewire och kán med lätthet kopplas antingen via audio ut eller FM-mottagare.
Robsarve
Ja det finns, de stora leverantörerna, Sony och Panasonic har någon enstaka, dyr modell. Dension har dock ett par vettigare prissatta modeller, men de får man beställa från tyskland.

tycker Erik
Marknadschef
Ncore Acoustical Solutions
www.n-core.se
*B
535
*Bumse*
324td -88
Jag har en Mp3 hårddisk som heter mStation och kommer från Traxaudio, den kan lagra 10Gb Mp3.
se länk: (på tyska tyvärr)

Länk

-----------

Länk
"Diesel är inget för veklingar"
jag har precis kopplat in min ipod till stereon på en 320 -02 med Apples/BMWs orginalkit. se Länk och det verkar fungera bra.
Jag har en 40GB ipod så det får plats en del musik på den + att man kan ta med den utanför bilen också.
Det finns dock ett par nackdelar:
Den presenterar sig som en cd-växlare för bilen och visar alltså inte några titlar på spåren utan endast typ CD1-03 (cd 1 track 3).

I iTunes (programmet för ipoden på datorn) sätter man upp 5 st spellistor där man väljer vilka låtar man vill ha på respektive "skiva" i bilen. Den sjätte skivan är alla låtar på din ipod.

/thomas
Lo
86
Lowrider
328i -96
Har hört av en polare att denna ska vara suverän..

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.