|
|
|
|---|---|
|
Någon som har testat detta steg, eller detta märke? Håller dom vad dom lovar? Någon som kan fixa lite mer information om dom, jag hittar då inget! :( Länk Det är de steget som det är frågan om. Om det nu är okay så låter det kanon, tycker det ser snyggt ut, och om det spelar bra så är det banne mig värt dom futtiga dollarna! | |
Robsarve |
Jag är rätt skeptisk om jag skall vara ärlig... Pris kontra uppgivna prestanda är lite för bra... Att det dessutom inte finns några andra tekniska specar, eller ens en länk till tillverkaren där eller att hitta i övrigt på nätet är ju inte ett gott tecken det heller... Kollade med några amerikanska bekanta och de visste inget de heller.... tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
|
Steget finns för billigare pengar ändå Länk säljer det för 265$ Din sida anger också listpriset till 407$ men Blitz skriver själva att listpriset är 360$ på sin hemsida Länk Alltså verkar den siten vara ganska rufflig.. Tyvärr har Blitz ingen manual på just det steget, men kollar man på deras andra steg så är effektangivelsen maxeffekt. På de andra stegen motsvarar 500W maxeffekt 70W vid 4ohm och 110W vid 2ohm. dvs detta steg borde som max producera 220W och för de pengarna är det väl inte så värst billigt utan snarare skitdyrt.. Steget verkar också bara vara stabilt ner till 2ohm... hmmm.. skulle inte lägga några pengar på detta. /Caspar Länk |
|
|
Det är såklart RMS effekt jag talar om i ovanstående inlägg Med ett G.A.S Silver C2001 steg får Du 500W RMS för 3.000:- Vill Du ha riktigt hög effekt med bra ljud välj tex MBQuart RAA4200 (6.998:- hos BRL) eller RAA2400 (5.998:- hos BRL) med 4x200W resp 2x400W RMS vid 2 ohm. Deras monoblock, RAA1000, i samma serie ger 1000W RMS vid 1 ohm, finns dock ej hos BRL ännu. /Caspar Länk |
|
| Tack för kanonsvaren! ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.