|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder. Kommer bilen igenom besiktningen när ena bromsskölden fram saknas? mvh | |
|
Ja, det ska nog inte vara något dom anmärker på hos bilprovningen! Vissa bilar saknar ju bromsköldar helt fram, säger inget märke här, det vore nog att svära tror jag.......)))) ///Magnus |
|
|
Det som kan föranleda anmärkning på en bromssköld är att den riskerar att lossna från bilen, eller saknas i de fall den utgör fastsättning för andra detaljer (mycket ovanligt på personbilar, ganska vanligt på tunga fordon)... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Vet inte vad som gäller, men kan påpeka att utan bromssköld blir skivor samt belägg mycket mer utsatta för koretion som rost, smuts m.m, vilket kan leda till att bromsar börjar kärva m.m vilket de kan anmärka på. Är dock tveksam till att det är något de skulle anmärka på! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
Jesperado. Ok, så det går att besikta utan? Mystiskt. Den måste ha hängt på en skör bit plåt i februari när jag besiktade sist. För den var helt avrostad i april/maj då jag slet bort den p g a att den skramlade runt hjulet.. Borde ha föranlett en anmärkning. Men inte ens besiktningsmännen är väl fulländade! =) |
|
|
Ja, det är ok utan. Ska den anmärkas på ska det alltså vara en överhängande risk att den lossnar, inte att den bara sitter lite löst. Detta bedöms då med körförbud... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.