AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.188

Navi/tv där gps logon försvunnit från bildskärmen

Har en bmw 330d -01 med navi/tv där gps logon förvinnit från bildskärmen. Cd enheten verkar vara strömlös då jag ej kan ta ur skivan, det klickar bara i enheten. Är enheten trasig eller finns det någon säkring som jag inte vet om. hur löser jag detta problem.
Visa användare
185
Pirelli86
320da F31 -13
325da E91 -10
325i Cabrio -88
E90 Banracing
Ta den till en bmw verkstad så pluggar dom in datorn... tar bara någon minut o dom brukar vara ganska snälla o göra det gratis oxå...

___Piff___
Ac
11
Ackemannen
BMW 525i Touring -01
Har precis samma fel på min 525:a -01. BMW ska plugga in datorn den 27/9... Vi se vad dom hittar! Jag återrapporterar efter verkstadsbesöket.

Ac
11
Ackemannen
BMW 525i Touring -01
Så har bilen varit på verkstaden...

BMW programerade om hela systemet utan resultat.
GPS CD-läsaren är stundtals strömlös med resultatet att monitorn inte ens startar...
Bilen ska in igen! Kanske kan felet bero på att tidigare ägare haft en extern telefon i bilen som sedan tagits bort, men det är bara spekulationer. Om BMW inte hittar avbrottet i strömförsörjningen återstår bara att byta hela enheten.
Ac
11
Ackemannen
BMW 525i Touring -01
Finns det fler där ute som haft dessa problem?

Vad blev i så fall lösningen för Er???
Jag har samma problem i 540n. Bilen har tidigare haft fabriksmonterad telefon, som var ersatt med skålen mellan framstolarna när jag köpte bilen. Varje gång jag startade bilen så kom det en ton från telefonenheten ut i högtalarna. Ville bli av med ljudet, så jag fick förslaget att dra ut kablen bak till telefonen, och då var det ljudlöst. Kan borttagen telefon bidra till försvinnade navimeny? Misstänkte bmw det eller ni?
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Jag har oxå samma problem med att min enhet bara klickar utan att det händer något och valet i menyn är borta. Min telefon är utbytt mot en annan.

Ac
11
Ackemannen
BMW 525i Touring -01
Har flera gånger fått frågan om det tidigare suttit telefon i bilen, original eller annan, av BMW. Det är DERAS teori att detta påverkar GPS-dator-monitor...
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Vet du på vilket sätt det skulle påverka, förstörd enhet eller bara satt ur funktion?

Ac
11
Ackemannen
BMW 525i Touring -01
De verkar vara inne på att en urkopplad telefon kan störa överföringen av information i de så kallade I-Bussarna... Men om så hade varit fallet borde den totala omprogrameringen avhjälpt problemet. I mitt fall är nog felet snarare att GPS-enheten helt enkelt är strömlös vissa perioder. Felet uppstår nästan alltid då bilen stått över natten, sen hoppar grejerna igång efter en stund. Gör man sedan kortare stopp funkar grejerna normalt... ändå till man ställer bilen en längre tid igen. GRYMT irriterande!!!

Men nu har de fått ett försök... nästa gång ska grejerna funka när jag hämtar bilen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.