AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.246

Har nollställt service kollen, men får ej bort meddelandet på displayen?

M-
15
M-P.O.W.E.R.
525i M-paket -95
Har en 525i -95. När jag köpte bilen så dök det upp ett meddelande på displayen, det stod kylarvatten nivå. Kollade upp det men det va okej. Ingen läckage heller.
Det va bara nollställa den sa säljarn. Sen installerade jag ett nytt batteri. Då blev det stå batterianslutning och kylarvatten nivå.

Men ibland står det ingenting,kan köra flera mil sen när jag stänger av bilen står det inget. KONSTIGT? Mellan åt plingar det till på en gång när jag vrider på nyckeln med samma meddelande!
Då tröttnade jag och skaffade mig en bmw service återställare!
Jackade in den och körde en 14 sek inspektion! Men det hjälpte inte! Får samma meddelande forfarande! Kan det va nån glapp nånstans eller?

M-
15
M-P.O.W.E.R.
525i M-paket -95
Det står betriebsanleitung. Trodde det betydde batteri anslutning. Men det va tydligen instruktionsbok?

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Givaren brukar bli dålig, är lätt att byta. Men bygla först kontaktstycket, för att se om det försvinner. Meddelandet går inte att ta bort med serviceåterställaren.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Meddelandet går som sagt inte att ta bort med serviceåterställare, man måste byta givaren, kostnad ca 200kr. Givaren sitter under expansionskärlet med en kontakt med 2 stift ansluten. Kolla också kontakten så den inte ärgat ihop. Obs, du måste tappa ur kylarvätskan i expansionskärlet för att byta givaren.

/Per
M-
15
M-P.O.W.E.R.
525i M-paket -95
Tackar för tipset! Ska kolla ifall givaren ärgat ihop. Annars e det bara byta ut den!
Jo föresten hörde jag att man kunde byta språk till engelska på check controllen. Hur gör man det???

MVH / Kari

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Språkbyte: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.