AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
478

Erfarenhet av bakdäck ?

Ke
122
Kentx

335d Coupé -08
Hej !

Det blir nya bakdäck på M:en inför nästa säsong. Det sitter Dunlop på nu, som verkar väldigt bra. Dom sitter bra i asfalten och spårar nästan inte alls, till skillnad från 540:in.
Finns det något som är bättre ? Annars blir det Dunlop igen.

M.v.h. Kentx
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Kör själv på dunlop, tycker de är väldigt bra. Det var för övrigt dunlop som var det som satt på från fabriken. Och för mig höll de i 5500 mil....... Behöver jag säga att jag inte busar så mkt med bilen?
:-)

/B
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Beppo: Med Din förbrukning vore det en skam om däcken inte höll så lågnt, mina är slut nu, efter en sommar... :-) Nåja drygt 1000.mil iallafall. Undrar bara varför Du har en M-bil???

Kentx: Förvånad över att Du har problem med 540:n Båda mina 5 seriebilar (E39 resp E60) har varit som lok på vägen, gått spikrakt, vilket jag absolut inte kan säga om M'en... :-(

Har kört Pirelli P-Zero Nero vilka har varit fantastiska på andra bilar, även Z3 2,8an. Men på M'en har det inte lirat... Estorilmongo tror jag hade Bridgestone på sitt monster som det självklara valet.

/Caspar
Länk
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

För att jag har råd......
skämt åsido: Jag har en skada i skallen som gör att jag måste ha det värsta jämt. Så det är väl tur att M3:an inte finns i touring utförande......
Skämt åsido II: Gillar att kunna köra ifrån vad som helst, ingen ska komma och sticka upp! Dessutom är det svinkul att köra fort på små kurviga vägar, åker gärna på lite halvställ också så jag är faktiskt jävligt förvånad att däcken håller så pass länge som dom gör. Men det är klart "korvkioskstarterna" håller man sig ju oftast borta ifrån....
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Beppo skrev: "Jag har en skada i skallen som gör att jag måste ha det värsta jämt."

Är det därför du har en gammal Honda Accord där hemma också? ;D

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Ja, du kan ge dig på att jag grämer mig för att det är en 2.0i och inte en 2.2:a.......

;-)
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Å andra sidan brukar jag ju klassa den som "folkracebilen" och för att vara en sån är den ju den fräschaste jag någonsin sett!!!

ha ha
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
he he... Den skada känner man ju igen.. Masten kan nog intyga... :-)

/Caspar
Länk
Ke
122
Kentx

335d Coupé -08
Jag tror att vi tappade tråden....

Bra Caspar. Då blir det i alla fall inte Pirelli.
Ja jag har stora problem med 540:in. Se Länk. Fick ett tips om att det kan bli dylika problem om bussningarna i bakvagnen är dåliga. Misstankarna stärks av att det gnirkar i guppen. Dom får kolla vid nästa service.

M.v.h. Kentx
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Lustigt egentligen.. Mina bilar är tvärtom!!! 5'an (även gamla E39'an) går som på räls och Z'an är hopplös.. Kanske skall kolla bussningarna, bilen är ju trots allt från -97.

Fulda Extremo satt bak på 2,8an när jag köpte den och de däcken kändes bra, men jag hade ju inte möjlighet att testa dem med lite ordentligt tryck framåt.

Michelin Pilot Sport 2 satt på M'en och de kändes lika skunkiga som Pirelli.. Kanske är bussningarna.. allt annat är ju kollat på bilen, tom uppmätt ram

/Caspar
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.