AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.708

Eftermontering av aut avbländbar backspegel e46?

Har blivit lite lat med automat och regnsensor och är därför lite sugen på en automatiskt avbländbar innerspegel också. Det finns en i 3-seriens tillbehörskatalog för 1750:- + en kabelstump som behövs för 175:- Det är ju inte så fasligt dyrt. Är det någon som har monterat en sådan och är det något man ska ge sig på själv?

M v h
Ingen som har några erfarenheter om detta alltså? Nåväl, jag kollade med en handlare och eftermontering inkl arbete går på 4900 kr! Det är latheten inte värd. Delarna kostar som jag trodde i första inlägget, så det är en rejäl arbetskostnad, vilket borde innebära att det tar lite tid. Jag gissar att innertaket måste ned för att byta kablaget och det är inget jag har någon lust med att göra själv på en nästan ny bil. Synd att jag inte stod på mig att få eftermonteringen gjord i priset när jag köpte bilen. Den handlaren påstod att det inte gick att göra det...

M v h
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Jag har svårt att tro att taket måste tas ner. 4900:- är rena rånet. Jag har för mig att det är "plug and play"
Mumkas: Här finns en DIY för montering av autoavbländande backspegel. Länk

Funderar själv på att eftermontera en sådan.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visst är det rena rånet, men eftersom det krävs att man köper en bit kablage, så är det knappast plug & play. Kan man tänka sig att strunta i att koppla så att spegeln inte dimmar när man lägger i backen, som i länken Wendtan skickade, verkar det ganska enkelt. Tack för den förresten!

Vill man ha det som om det vore fabriksinstallerat verkar det i alla fall enligt länken som att man ska ner med kablaget längs A-stolpen. Det kanske inte är så svårt ändå, men säkert en hel del pillande. Det tål i alla fall att fundera på lite till, verkar det som.

Wendtan; om du monterar en sådan, berätta gärna hur det gick.

M v h
Var det nån av er som monterade en avbländande spegel nån gång eller?
Är sugen på att göra det jag med nu nämligen. Vore kul att veta hur man gör. Wendtans länk fungerar inte längre :-(
Går det att köpa en spegel på skroten eller nåt? Finns det flera modeller?

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
ag
32
Orient Blue/Beige Nasca

523iM-99
Cosmos Black/Sandbeige

AM DB9-06
Tjena, söker samma info som spookshow.

Har en M5 E39 innerbakspegeln som ska monteras på min 523i -99 och kopplas med M5 yttre bakspeglar. Det går 9 kablar i kabelstammen med följande färger: 1 svart, 2 röd, 3 gul, 4 vit, 5 grön, 8 violett, 9 blå och 10 två bruna. Min befintliga spegeln har enbart 2 kablar till larmlampan: röd/svart och grå/svart.

Det enda jag hittils hittat är följande diagram:

Länk

Men jag blir inte klokare av den. Tacksam för alla tips!

Volvo Amazon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.