|
|
|
|---|---|
|
det var en utav de varma dagarna i augusti och solen sken ordentligt på min BMW:s svarta nyvaxade lack. när fågelskiten låg där under dagen så brände det på något sätt lacken och jag kan inte få bort fläcken.. vad ska jag göra? finns det några medel, lackrengöring verkar inte fungera | |
| Prova att ta lite försiktigt med polish. Se upp för rosor i lacken bara. | |
bustorp |
Har du otur så har den bränt fast för evigt men åk till en proffsrekondare o be honom titta på den innan du ger dig på den själv. Du kan faktiskt göra mer skada än nytta särskilt om den svarta inte är metallic. BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
| Var bilen nyvaxad och du fick fågelskit på den så har du nog fått en permanent fläck.....har fått det skälv tyvär...och bara efter att bilen varit nyvaxad..... | |
D-diddy |
det var ju någon som länkade till en sida där en kille slipade ner fågelskiten (eller ja, fläcken efter en borttvättad fågelskit:D) med ett fint sandpapper. och en rubbade upp ytan. bilen var en svart e60 minns jag. David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
Vissa spillningar verkar vara riktigt aggressiva. Jag brukar tvätta bort mina samma dag som jag får dem, och då är det inga problem att få bort. Men för ett par veckor sedan fick jag någon brun skit som var riktigt hemsk. Jag tvättade bort det som vanligt men trots att bilen var vaxad så blev det en tydlig matt fläck kvar. Jag testade att polera med kemisk polervätska (Meguiar's MG85) för hand först men det gav inget resultat. Jag tog då fram den roterande polermaskinen och fläcken gick bort direkt, så fort vätskan fick upp värmen. |
|
| Min fläck kom för 7 årsen och sitter där fortfarande efter säkert 20 poleringar och ett par lackskydd.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.