AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.182

varför låter min bensinpump

Visa användare
219
beni1979
323ci-00_e46
hejsan det e så här att min bensin pump låter lite konstigt,,zzzzzz
o nu undrar jag om det e normalt eller vad fa* kan det vara den låter hela tiden....vad kan det bero på tror ni...tack för svaret.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Har du bytt bränslefiltret?
Billigast att börja med....

Kan också vara så att din pump börjar bli sliten...Kan dock gå länge än innan haveri.Men börja med bränslefilterbytet...

Mvh Janne.
Visa användare
219
beni1979
323ci-00_e46
tack ska koll,,,,vad brukar en bensin pump annars kosta vet du det
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Om det är en bensinpump till din E46:a så går den på 1450kr hos Motor Nord i Sundsvall..Prisspann på mellan 1400-2500kr på "piratmarknaden" verkar vara normalt för en pump till en "vanlig" BMW.

BMW brukar ta mera för just bensinpumpar...Men det skadar aldrig att kolla där..Finns delar som är billigare original trots att många inte ens brukar kontrollera detta först.

Lite ovanligt att en bensinpump så ny som på din vagn börjar ha missljud kan man tycka..Börja som sagt med bränslefiltret.

Mvh Janne.
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Dem låter allt en hel del. Det har min e46:a alltid gjort. Så du inte blir besviken om du byter och har samma ljud.

mvh
Kristian
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Det e ingen fara vännen det gör min oxå ZzZzzzZzZz så det e lungt!!! :-))

har varit inne o visat bilen det e helt normalt säger dem ..vissa låter mer äån andra sade dem på bmw. o våra bilar verkar vara dem som låter :-)

BMW M-POWER
Visa användare
219
beni1979
323ci-00_e46
tack grabbar för era snabba svar känner mig lättnad...mvh
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hur mycket låter det?

Om det surrar litegrann när man "spetsar öronen" och lyssnar i omedelbar närhet brukar vara normalt,men inte så man störs av det ljudet...Jag har då aldrig varit med om att det konstateras som normalt om man hör detta ljud tydligt.
Helst inte på en "ny" bil iaf.

Jag skulle hur som helst inte tåla en dylik förklaring på en bil som är så nya som era vagnar.

Ingen som fått den utbytt på någon form av garanti?

Mvh Janne.
Visa användare
219
beni1979
323ci-00_e46
ja du man hör den tydligt,, inte när man är inne i bilen men utanför hörs den tydligt...kanske borde jag köra till verkstan och kolla upp,,,
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!

Intressant och veta om någon har erfarenheter om div bensinpumpsbyten på garanti el dyl på E46:or.

Tycker fortfarande det är lite skumt med så många med "högljudda pumpar" på i detta fall E46.
Och att BMW i vissa fall tycker det är "helt normalt" låter inte bra det heller.

Kanske det i slutändan är så att bensinpumparna blivit enklare i uppbyggnaden/isoleringen än mina gamla vagnars dito,och ska???låta redan som nya.
J-la dåligt i så fall..

Mvh Janne.
dom ska väl låta lite grann.. låter dom ingenting e de värre
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Fredde79...Ja,ett litet surr ska man höra om man har "örat vid pumpen"..Men jag tycker inte att den ska låta så att man blir "störd" av surret som vissa här i tråden uppenbarligen blir..

En 518i som jag hade lät illa från bensinpumpen(surrade högt)...Men den pumpen var slut och hade vissa problem med framförandet av bränsle(dvs den stannade ibland pga att "pumpen svimmade" då och då).

Kanske är som jag skrev tidigare ett normalt ljud?!? på modernare BMW E46:or,vilket jag tycker är dåligt i så fall..

Mvh Janne.
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Så länge det hörs zzzz så fungerar den Sedan beror det på om det låter ZZZZZ eller zzzzz Hur känslig öra har man för missljud på bilen! Höj lite stereo så länge det går sedan är det bara att byta om du nu har otur att den går sonder
Lycka till!!
na
32
nanko
320i-97
för mej kostade de 1800kr på bmw service för en e 36 320i vet inte riktig vad de kostar för dinn bil men tror inte att de skiljer mycket mer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.