|
|
|
|---|---|
|
Hej! tänkte ta o snygga till min ljuddämparedämpare. vet någon om man kan pensla på hammarlack på den utan att oroa sig för att det brinner upp eller något sådant? det står på burken att det klarar 80c. hur pass varm blir en ljuddämpare? tacksam för svar! | |
|
80 grader lär inte räcka på långa vägar! Se det så här... Grenrören blir mörkröda = över 800 grader. Katten sägs hålla runt 500 så att skutburken skulle sjunka till 80 är ganska orimligt. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| okej tack för svaret. blir nog byte av dämpare då =) | |
|
Det finns färg för bromsok och andra varma delar. Finns på sprayburk och tål upp till 600C. Hittas på Mekonomen och andra sådana kedjor... // Anders |
|
TobbeBMW |
Tror inte att hammarlack håller på ljuddämparen, men på bromsoken funkar det finfint. Har kör hela sommaren med mina bromsok målade med hammarlack, finns inte en skråma i färgen. |
|
Tror inte att slutdämparen kommer upp i mycket mer än 80 grader. Testa att känna på den. Man bränner sig vid ca 60-70 grader. Hammarlacken tål dessutom mer än 80 grader, men färgnyansen kan ändras lite. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| Jag har underredsmassa på mina burkar, de ser fortfarande svarta och nya ut och verkar inte brännas bort på något sätt. | |
|
FRIFART: om underredsmassa inte brinner upp borde nog hammarlack nog inte vara några problem. körde hem från syrran precis och motorn kanske inte gick upp i arbetstemp riktigt. men jag kännde på ljuddämparen iaf o den var faktiskt inte så farligt varm. så jag gör ett försök. börjar det lukta fisk om dämparen så får jag ju helt enkelt svettsa ihop rören o sätta dit enkeldämpare :) |
|
| Jag körde 30mil i sträck förresten och det höll dem för, klart billigt 149kr för 5kilo underredsmassa från Biltema och man behöver kanske 3% av innehållet för att burken skall bli täckt, det blir under 5kr vilket är ok jämfört med hammarlack som är dyrt och klart jobbigare att applicera. | |
| ok där ser man. men hammrlack är snyggare o jag har nästan en full burk sådant i garaget. | |
|
Jag tänkte själv snygga till bl.a. bromsoken på bilen i vinter men har bara hittat typ bromsoksfärg på spray och inte lite tjockare färg på burk som jag vill pensla på. Tänkte prova hammarlack på oken och navet på bromsskivorna. Sist jag lackade bromsarna på en bil med hammarlack, typ 10år sedan, så luktade det apa varje gång man kört lite så bromsarna blivit varma. Upplvever ni någon lukt idag ni som använt det på bromsarna eller slutburk? |
|
|
jag målade på "spis färg" på alla svets fogar när jag bytte system för 2 veckor sedan.. sitter kvar än. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.