|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jeg skal snart starte opp min nybygde M30B35 med turbo, og lurer på hvor mye turtall jeg kan mappe som max. Motoren er nybygd, med alle lager, ny oljepumpe, ny kam (268grader), og sterkere ventil fjører (de innerste).. Ny oljepumpe og register er det også.. Bruker autronic SMC, med autronic coil og orginal bosch fordeler. PPF grenrør/wastegate/gt37 Er 7000rpm "safe"? mere/mindre? Håper på gode svar, selv om jeg skriver på norsk ;) ---- Motorer uten turbo suger.. ;) | |
|
7000 blir nog kanon! |
|
| berätta gärna sen hur gt37 lirar med m30 motorn! | |
|
Det skal jeg gjøre.. Da sier vi 7000 da :D Håper på oppstart innen en uke... Håper.. ---- Motorer uten turbo suger.. ;) |
|
| Kommer du hit på mappning? | |
|
3.5 liter lär sätta snurr på gt37an rätt tidigt tycker man.. Kul att du uppdaterat bilen lite ola-gut, lycka till |
|
|
bmw-andreas: nei desverre.. Blir for langt å reise.. Skal ha en venn til å mappe.. Han har kun mappet 1 smc før, men mange electromotive og haltech.. Så jeg tror han får det til bra! fredde535m: Ja jeg håper på max trykk rundt 3500... Alt over det er litt sent synes jeg.. Men det blir jo som det blir... I første omgang blir nok orginal toppakning svakeste punkt (ikke o-ring).. Bytter til alpina om den ryker.. Porter muligens topplokk samtidig.. :) ---- Motorer uten turbo suger.. ;) |
|
|
jag tror orig håller långt! Men håll koll på spikningarna Mvh Andreas |
|
|
bmw-andreas: ja får håpe det.. er 8,5:1 med smidde mahle kolvar, så det blir intresant... skal uansett aldri over 500hk, men om man kommer dit da.... Noen gode tips å komme med ang spikningar kanskje? Prøvd å montere rør på motorblokk for å forsterke lyden? Se eksempel helt nede på denne siden: Länk ---- Motorer uten turbo suger.. ;) |
|
|
Vi har fin utrustning för det! Har inte provat det dom skrev om,men prova de kanske funkar kalas 500hk med 8.5 kan inte vara nå problem tycker jag, med vanlig bensin |
|
| ola-gut: ja vid 3500 har du nog aldeles säkert fullt tryck.. Gt37an är ju inte så jättestor! | |
|
(kanske lite ot men..) Hur mycket skiljer mellan GT37 och T4 ? nån som vet? Länk www.reptil.nu |
|
|
Finns många olika T04. Men gt37 är nyare samt har bättre respons överlag |
|
|
En ting er sikkert.. Det er trangt i E28.. wastegate kommer trolig over downpipe, da trykkrør skal gå rett ned fra turbo.. ( retur kommer også der.. ) Länk Hjemmesiden M535T.com skal etterhvert bli lagd.. Må bare få noen til å lage den først, da jeg ikke kan noe om html :) Kommer film også endag... ---- Motorer uten turbo suger.. ;) |
|
| nice ola! . Har du fått buckla till innerskärmen lite för att grenröret och avgashuset ska få plats?. Ser skitbra ut.. hoppas de går bra me mappning | |
|
Ja jeg måtte frem med hammeren litt der ja hehe.. Må lage avskjerming for varme imot både innerskjerm og ABS bremserørene på innerskjermen også.. Det var like før ABS ble revet ut, men det er jo godt å ha også.. ---- Motorer uten turbo suger.. ;) |
|
|
Flere bilder om det er intresant.. Länk ---- Motorer uten turbo suger.. ;) |
|
|
Det ser ut till att bli riktigt bra. Såg på bilderna där du har använt hammarn :). Var inte din bil röd innan?.. Själv har jag problem med attfå denna att passa ;) kolla länk Länk |
|
| ola, snyggt bygge, kör du med volvos gröna spridare? isf kör vi lika turbo och spridare =) | |
|
Min bil er diamant svart orginalt.. Volvo`s 465cc ja :) Tenkte å ha 4 bars trykk på de.. rundt 500cc blir vel det.. Det skal holde til 540hk ved 90% åpning, å det er nok for mitt bygge :D ---- Motorer uten turbo suger.. ;) |
|
| Jag tyckte mig ha sett att du hade en röd bil innan. Kanske är någon annan :) Fet är den iaf! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.