|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om någon har provat de nya torkarbladen från E60 på sin E39? Skillnaden är att bladen inte har länkarmar som skapar luftmotstånd och kan frysa på vintern. Jag funderar på att köpa ett par och prova. Jag har hört att den vänstra passar direkt men den högra är för lång och måste kortas. Mvh, Steaman | |
|
Har även reagerat på de nya bladen, men passar de rakt över, för mig ser det ut att vara nya armar, dvs annan fästanordning. mvh Tommy NoFear |
|
|
Hör av er om ni testar, nya prylar till bilen är alltid välkommet :) MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
|
Bosch Aerotwin som modellen heter är inte speciellt bra på vintern. De får inte frysa fast på vintern för då förstörs de. Samma sak om du använder dom när det finns is kvar på rutan så blir de förstörda och de är inte billiga. VW/Audi har använt dessa i 2 år nu och många fick byta länkage till den gamla modellen istället eftersom de är mindre känsliga. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
| Bosh aerotwin måste sitta på speciella armar. Men det finns ett annat alternativ som likar dessa. Valeo eller nåt sånt heter dem. Kollade dem hos mekonomen men enligt deras lista fanns de ej till E39. | |
|
Jag vet att några meckar på BMW i Solna provar torkarna från E60 på E39 med gott resulta, men om de nu inte är bra på vintern så är det inte så intressant. Jag trodde att det var just på vintern som de var bra eftersom de saknar länkarmar. Mvh, Steaman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.