|
|
|
|---|---|
|
Hej ! BMW har ett vindskydd för dom bilar som inte har störtbågar. Är det någon som vet om det är bra, eller ska man satsa på ett par bågar med tillhörande vindskydd ? M.v.h. Kentx | |
|
Är det bara vindskyddet Du är ute efter, så köp det för bilar utan bågar. Vindmässigt skyddar det lika bra som det andra. Priset är 1700 kr, monteringen ungefär lika mycket fast det grejar Du själv. Tyvärr gav jag nyss bort ett jag hade över, med fästen och allt (till en MB 190SL-58!!??!) Störtbågarna har ju andra fördelar, tex när Du hoppar runt Länk Det blir dock en helt annan historia prismässigt, ca 10K innan alla plastbitar och vindskydddet är på plats, även här klarar man dock lätt monteringen (vet ej vad den kostar). /Caspar Länk |
|
| Jag har sett att det finns kromade bågar. Passar dessa rakt av om man inte har några förut ? | |
|
Det finns flera olika kromade bågar. De som ser ut som de vanliga monteras likadant och då måste diverse plast bytas ut. /Caspar Länk |
|
|
Ska man ha 50 eller 60 mm bågar ? Finns det "plastbitar" som passar till båda ?Köper man plastbitarna hos BMW eller finns det pirat ? M.v.h. Kentx |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.