|
|
|
|---|---|
|
Tittar runt lite bland kopplingarna vid slutsteget på min e39 Touring och hittade en kabelslinga undanstoppad. Är det någon som vet vad denna kabel/kontakter är till. Har Hifi systemet med subbas och ett extraslutsteg som syns på Länk Kan det vara kopplingar till DSP? | |
| Sidan med länken har legat nere sedan igår pga flytt av hårdvara så den har inte varit synlig. Nu är den det och jag undrar om någon vet vad det är för kopplingar? | |
|
Svårt att se exakt, men det verkar på färgen som att det är I eller K-buss ledning. Kan vara till precis vad som helst, innehåller seriell data som kan adresseras beroende på vad den kopplas till. FP |
|
|
Jag är nästan säker på att kontakten är till I-bus. Är kabeln Vit med grått streck och gula prickar? /Johan Riktiga män kör sedan. |
|
|
Att den är gul och vit vet jag. Ska titta i dagsljus i morgon hur den är kodad. olja, vet du varför den ligger lös i bilen? Det ser ut som att den är eftermonterad då den går in i den stora kontakten. Vad ska man koppla den till? |
|
|
Man kan ibland hitta liknande lösa ändar som kan vara förberedelse för div. utrustning. På bilden ser det ut som man har grenat en kabel från I-bussen på den större kontakten, och den långa änden sticker sedan iväg nånstans utan att vara fastsatt i den stora kabelstammen. Har du undersökt var den går iväg nånstans? FP |
|
|
Jag tror att den långa änden går till en liten 3-polig kontakt på cd-växlaren? Kan vara att den lösa kontakten är avsedd för ev.video modul. Kabeltjuven ser iaf ut att härstamma från BMW. /Johan Riktiga män kör sedan. |
|
|
Bussledningarna i bilen är för styrning av div funktioner (datasignaler), allt från ljusmoduler till styrning av växlare och annat. En videomodul behöver en mängd andra anslutningar för video och audiosignaler in/ut, matningsspänning osv. Fullt möjligt att den även skall ha kontakt med I-bussen men kabeln i ditt fall kan lika gärna vara till något annat År det nåt speciellt du tänker komplettera med? FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.