AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
534

SMT6 inkopplingsproblem

Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Jag försöker koppla in min SMT6 box men har problem. Jag får inte tag på ett kopplingsschema som stämmer till ECU:n. Jag har försökt ohma fram trådarna från LLM, lamnda, vevaxelgivare, motortemp men det går ej. Är det någon som har ett schema som stämmer? Bilen är en 325iK -88 med 35 pinnars ECU. Tacksam för hjälp.
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Jag frågar såhär istället. Är det någon som kopplat in SMT6 i en BMW med 35 pinnars ECU? Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med någon som gjort detta.

Mail: daniel@ktv.nu
An
205
Anders Elenius
Bmw E30 325i M20 2,7turbo -87

Bmw E30 325im Touring
-92
Jag har haft ett Smt6 inkopplat på en sådan bil (ECU), med 0,5bar laddtryck, 391cc spridare och mappsensor... Hade endast bränslet via Smt:n...
Minns knappt något av Smt:n, (färger på kablar och liknande) är över ett år sedan jag "krånglade" med det, (har hestec nuförtiden) Fick den att gå bra med den uppsättningen som jag hade... Drog 1l/milen när man gled omkring och var ganska hyffsad inmappad på resten av registret också...

Norrback: skriv in om du minns färgerna och vilka kablar det var... (var han som hjälpte mig med installationen/mappningen)

Mvh:Anders Elenius
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Använde han nåt kopplingsschema eller mätte han fram trådarna mellan ECU och motor?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.