|
|
|
|---|---|
| Jag försöker koppla in min SMT6 box men har problem. Jag får inte tag på ett kopplingsschema som stämmer till ECU:n. Jag har försökt ohma fram trådarna från LLM, lamnda, vevaxelgivare, motortemp men det går ej. Är det någon som har ett schema som stämmer? Bilen är en 325iK -88 med 35 pinnars ECU. Tacksam för hjälp. | |
|
Jag frågar såhär istället. Är det någon som kopplat in SMT6 i en BMW med 35 pinnars ECU? Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med någon som gjort detta. Mail: daniel@ktv.nu |
|
|
Jag har haft ett Smt6 inkopplat på en sådan bil (ECU), med 0,5bar laddtryck, 391cc spridare och mappsensor... Hade endast bränslet via Smt:n... Minns knappt något av Smt:n, (färger på kablar och liknande) är över ett år sedan jag "krånglade" med det, (har hestec nuförtiden) Fick den att gå bra med den uppsättningen som jag hade... Drog 1l/milen när man gled omkring och var ganska hyffsad inmappad på resten av registret också... Norrback: skriv in om du minns färgerna och vilka kablar det var... (var han som hjälpte mig med installationen/mappningen) Mvh:Anders Elenius |
|
| Använde han nåt kopplingsschema eller mätte han fram trådarna mellan ECU och motor? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.