|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hejsan. håller nämligen på att tittar på en bmw 320 -90 med en 2.7L motor. den finns typ 35 mil bort från mig och jag är inte sugen att åka och kika innan jag vet vad en sådan är värd. skulle vara väldigt tacksam om någon kan säga vad man ska ge för en sådan? här kommer annonsen: Länk (hoppas inte ägaren blir "arg" nu när jag frågar om hjälp) | |
|
Har haft en 2.7 förut, de går bra faktiskt Men det första jag tänkte på när jag såg den där, om nu motorn vad nyrenoverad för 10k, borde han inte ha snyggat till den lite? tänkte mest på ventilkåpan.. kanske en bagatell, kanske inte? :) Värt att åka o kika på, fast du kan nog pruta endel på den där.. Mvh Per |
|
| har prutat lite redan... är 30.000:- rimligt? eller är det för mycket? | |
|
Kom på en till sak, att bilen har gått 11.700 mil tror inte jag på, gå till vägverket och få lite älde besiktningspapper, då kan du ju se ifall milen har varit högre. Mvh Per |
|
| den är importerad förra året av denna ägare, går det att kolla upp historia i tysklad? | |
|
Men om motorn är nyrenoverad och bilen är fräsch i övrigt så spelar väl inte eventuellt mätarfusk någon roll? ------ BMW CS #04839 |
|
|
självklart inte.. tycker inte man ska gå så mycket på det. bilen verkar skit fin.. inget rost och sånt.. men sedan vet man inte om man inte kikat på bilen irl.. men motorn har man ju inga garantier på hur långt den gått.. men om den är renoverad och det finns kvitto på det så.... |
|
| Frågan är,vartifrån kommer 2,7liters spisen,för jag kan ju säga det att om det är en vanlig eta(dem ligger på 2,7) motor han satt i så går den bättre än en 320 men inte bättre än en vanlig 325a...värt o fråga kanske... | |
|
Man kanske inte ska spekulera så mkt när jag inte sett bilen irl. MEN jag talar från egen erfarenhet, när jag var och kikade på en e30 nere i kalmar län, fick jag se ett handskrivet kvitto på att motorn var renoverad plus trimmad till 2.7L. Det kvittot gav jag inte mkt för, bilen gick inte bättre än de vanliga 325or jag hade kört innan.. Jag tycker att det är skumt att han inte har fräschat upp själva yttersidan av motorn om man lägger ner mkt pengar och tid att trimma och renovera den! Men men, åk och testa och bilda din egen uppfattning. Mvh Per |
|
|
Opps.. glömde det viktigaste.. Länken till bilen: Länk :) |
|
|
okej, killen säger att han kör ifrån eller typ jämt med en e36 325.. ända tills det börjar blir lite varv på 3:an.. tippade på att motorn skulle vara på c:a 190hk. vet inte så mycket om dom där eta motorerna. känns ju som att 30.000:- är mycket, sedan är det trumbromsar bak.. och jag vet ju inte om det finns väghållning till dom där hästarna.. |
|
|
Hade mkt hellre handlat "Real Powers" 325a. Den är mkt fin. Mvh Per |
|
|
en e36 325 ska du dra ifrån med en 2.7 som mår bra. Alltså inte ETA 2.7 motorn. Jag testade att dra mot e36 325or två ggr med min gamla 327a. Drog båda lätt, testade mot polarens 328 som är chippad, annat avgassystem. Jag gled sakta ifrån han, men inte med mkt.. Audi s2 körde man oxå mkt jämt mot :) Mvh Per |
|
|
ska dom gå så bra? då vart det genast intressant. men då kan det vara nått med den då eftersom han inte drar dom. klart att real powers är finare.. .men å andra sidan är den 10.000:- dyrare med.. sedan får väl den pisk av en 2.7:a eller? jaja.. tack för alla inlägg hittils iaf. |
|
| skulle var kul med någon annan som har eller har ägt en 327:a som kunde berätta om deras körupplevelser. | |
| Dum fråga kanske men va är ETA motorer för nåt??? | |
|
Stybbe: 10 000 mer? nja, typ 4k mer, men allt är väll förhandlingsbart? Vet inte om alla 2.7 går så bra, den jag hade hade ju portad topp, värre kam, chippad, större spridare, annan lmm, rostfritt avgas med racekatt, extraktor m.m. TROR att den går i Eskilstuna nu.. SÖK på 2.7 AND e30 eller dylikt.. då har du att läsa ett tag! Infinity: 2.7l eta är en lågvarvig motor, tror bara att den varvade drygt 4500 eller ngt. Mvh Per |
|
| han skulle ju ha 39 med fälgarna.. har inte tänkt köpa en bil med ett par orginal fälgar eller dyligt.. klart allt är förhandlingsbart, men ändå blir det mer än 30 tusen. | |
|
hur känner man igen en ETA motor? har nämligen en till 2.7a ligger i garaget... |
|
|
Kan nån förklara för mej varför mitt inlägg blev borttaget? Sa jag nåt dumt?! :) |
|
|
Tja Jocke ! Jag antar att någon bemödade sig att rapportera ditt inlägg för att du typ annonserar här !!??? Suck Mvh Christer "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.