AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
981

Vad klarar en M-Roadster/Coupe på strippen?

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Det nalkas Stripp-körning i Västervik nästa helg Länk

Det vore ju riktigt kul att se vad bilen klarar av. Frågan är vad det borde bli för tider med orginal konfiguration?? Skulle se ganska fånigt ut om man har snyggast bil och sämst tid så att säga...

På deras tidigare träffar har 12-17 sek varit sluttider, vilket känns som ganska "normalt" för gatbilar. Saknar dock referensramar förutom "I owe You a ten second car..." Har en del bekanta som lekt med streetracing, men då pratar vi under 10 sek men också ganska olagliga bilar..

/Caspar
Länk
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Jag har sett biltidningar där de presterar 13.2-13.6 sekunder på strippen. På tävlingar har de kört snabbare p ga bättre fäste på riktig stripp.
har inte kört på riktig stripp med min men Jag ligger inte speciellt långt eftter min svågers Chevelle 69 med bigblock på över 500 hk. Den har han kört strippen på 12.24 med, och det är en tid som ingen standardbil klarar av i enligt biltidningarna, men där kör de ju på flygfält och så, inte på klibbig stripp. Snabbaste bilen i en jämförelse med många superbilar i teknikensvärld var har jag för mig Porsche 911 GT2 md en tid på 12.40....

/B
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Caspar,
Stoppa in en kompressor eller turbo så kan leka med de stora (inte största) grabbarna.
Caspar: Varken du elle rjag har chans om vi ska köra strippkörning. Våra bilar hamnar omkring 13,5 sek om man kan köra någorlunda. Va streetrace inatt föresten här i Växjö...Jag ställde upp mot min grannes Volvo 142, en grön ful bil från 72....blev duktigt ifrånåkt av honom...vet i fasen va han gjort med den, hade runt 700hk i den sa han....bra gick den iaf...men min va iaf snyggast ;)

Möjligt att jag dyker upp i Västervik....

321HK ;)

VD med R&D

"M ROADSTER"
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Då stämmer de ytterst oventenskapliga* tester jag gjorde ganska väl, landade på ca 14 sek med dåliga starter på eländig väg. Kan tillägas att baslådan för tillfället är urplockad...!!

* = Vägverkets tätt uppställda startljus, Sony Ericsson tidtagning, VDO mätning av sträckan och fixa allt själv samtidigt som man kör..

Hobbe: Jag är nöjd så länge jag lämnar kaxiga Z4'ägare bakom mig = Ganska lättroad mao!! :-)

/Caspar
Länk
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Caspar,
Njut så länge du kan...
Till våren kommer du att höra vårlökarna spricka, fåglarna kvittra, gröna löv susa, och ett vrål när Z4:n kör om dig :D

(Alltså om du nu inte har din 4,000, 000 W stereo på ;) )
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Tur att 15" hämtades häromdagen, så att ljudnivån från stereon blir minst det dubbla mot senast. Tycker att det är jobbig att höra vuxna män (i Z4'or) gråta..

Tror att det blir svårt för Dig att ta en Z3M på strippen även om den 6 växlade lådan hjälper till, såvida inte en kompressor skall in i bilen. På en kurvig väg bugar jag mig dock ödmjukt!!

/Caspar
Länk
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Caspar,

Givetvis drar din Z3M min Z4 på strippen, men vi får se vad som finns under huven nästa säsong ;)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Hobbe: Du menar att jag måste skramla ihop en sådär 100K och trycka in en kompressor... Man kan ju inte bli frånåkt av en 3.0'a...

/Caspar
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.