|
|
|
|---|---|
|
hej! jag är lite sugen på en M535 E28. jag vet knapt någonting alls om denna bil så jag skulle uppskatta all information ni kan ge. vad man ska akta sig för. vanliga fel. vad man ska titta på när man provkör/tittar på bilen. kort och gott allt om bilen som är värt att veta :) tacksam för svar! mvh | |
|
Hej! Finns mycket i sök inläggsfunktionen om just denna vagn,du har väl kikat där? Kan ändå säga så här...Rost i domkraftsfästen,A-stolparna(runt vindrutan),dörrar,runt fjäderbenstornen, framskärmarnas infästning från motorrummet,mitt på framskärmarna är väldigt vanligt men syns ju väl(framför hjulhuset),hjulhusen bak,skyltbelysningen,balkarna under tenderar att bli mjuka av rost.Tanken rostar,plåten bakom sidobreddarna rostar vid pluggarnas infästningar dvs i tröskellådan...Takluckan rostar...pust! blev mycket nu ser jag :) Kontentan av vad jag nu skrivit innebär att nu är rosten ett stort problem på dem vagnarna som gått året om som bruksbilar. Mekaniskt så är det naturligtvis toppen som om den inte är renoverad tidigare(seriöst då) kan behöva en ordentlig koll innan ev köp.Sliten kam är inte ovanligt på denna M30 om servicen blivit lite åsidosatt.OBS! vid ventiljusteringen så kontrolleras bultarna som håller oljeröret som annars lossnar lätt(dras åt med känsla) Dyrt att åtgärda om du inte skruvar själv, ska kammen bytas så renoveras toppen om man är seriös. Även sliten framvagn med t.ex vibrationer i bromsning(kan iofs bara vara vinda skivor),vibrationer i drivlinan...Mycket som kan börja bli slitet nu. Växellådan(den manuella) brukar hålla bra så också bakaxelklumpen...Men naturligtvis så måste man tillse att allt är ok även där. Pedalstället brukar spricka...Kännetecknas av att man tror att kopplingen är totalslut pga att det helt enkelt inte går att koppla ur utan "skrap".Svetsas.. Kolla att all instrumentering fungerar som den ska..mm Sliten växelspaksknopp :)))) Gasglada fd ägare stör också en hel del...OM dem nu BARA gasat och inte servat ordentligt vilket är fallet på väldigt många ex nu... Mer orkar jag inte skriva nu...Lycka till! Mvh Janne. |
|
|
hej janne! tack för ett mycket utförligt svar! då har jag ett PAR punkter att gå igenom nu då ;) jag fundera nämligen lite på att skaffa mig en E38 M535 och ha som en lite "roligare" bil. min 320 känns lite slö men jag är så nöjd med den så jag vill ändå inte göra mig av med den. därför funderade jag på en äldre BMW med lite mer hästar under huven. det är ju alltid skoj att gasa lite ;) Mvh Joel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.