|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
men 120k är det ingen 2.8 som varit i närheten av förrut. De enda z3:orna jag sett billigare är den första årgången (96), som enbart fanns med 4-cyl spisar. /B |
|
|
Nåja, jag är inte känd för att göra bra affärer... :-( /Caspar Länk |
|
|
Då antar jag att yrkesmänniskan Caspar och privatpersonen Caspar är två helt olika personer...... ;-) /B |
|
|
Stämmer bra det Beppo!! /Caspar Länk |
|
|
ju-jo: Nu har det ju kommit in en 2.8 i "rätt" prisklass. Den för 150' svart och skön, och med aldeles rätt utrustning. kanske kan vara något!? Mvh PG |
|
|
Caspar: Jo den breda karossen ser klart maffigare ut, och en sexa är en sexa, det går inte att komma undan. Det håller jag med om. Valde själv en 2.8'a just på grund av detta. Tyvärr har prisutvecklingen är i Sverige på Z3'or gått rakt nedåt. Tror t.om. de är billigare här än i Tyskland pga. den stora importen. Bäst att behålla sin Z'a ett tag till... Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Eller sälja till Tyskland! Är det någon som har gjort det? Man borde väl kunna byta in bilen där om man ska köpa ngt annat utan problem. Det måste ju fungera lika bra åt det hållet. /B |
|
|
Tror det är för mycket krångel, dessutom kan jag tänka mig att Tyskarnas skepsis mot Svenska bilar är ännu värre än våran mot Tyska importbilar. Ur tyskarnas synvinkel är vi ju ett land med massa vinter, salt gärna ibland sand som i kombination sliter sönder ALLT, usla vägar som sliter på chassi etc, låga hastigheter som koksar igen bilen och generellt fattiglappar som inte har råd att underhålla bilarna... |
|
|
hade själv lite diskussion med tyskar som erbjöd en veteran- porsche jag var intresserad av. De hade inget problem alls med att bilen gått i Sverige ett tag (köpt av BMW i tyskland) och värderade den enligt tyska marknadspriser. Tyvärr försvann Porschen och då även inbytes- behovet. Fast å andra sidan, vem klagar egentligen? ;) M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.