|
|
|
|---|---|
|
Min far köpte en 523 touring -99 av denna privatperson, M.Korach, som påstod att han han sålde bilen för sin tyska svågers räkning. Han påstod att han inte importerade bilar utan bara hjälpte sin svåger. På BMW-verkstaden visade det sig att bilen hade gått dubbelt så mycket som mätaren visade! Säljaren lyckades också smita från att betala skatten. Nu blir det rättegång. Detta kan vara värt att veta då han nu säljer en till BMW på Blocket.... Länk | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Undrar just hur många gånger jag "varnat" för att handla importbilar av bakgårdsfirmor och säljare med kontoret i bakfickan i Örebro. "billiga" ärliga importbilar finns ej i denna stad kan man säga rent generellt, några få seriösa importörer finns det. Tyvärr är det så. ///MVH Hasso Länk |
|
"dokumenterat servicebok" tryggt och bra |
|
|
petrini1: Undra om han dokumenterat den med digitalkamera eller vad? ;o) Det verkar inte gå en dag utan en ny tråd utav detta slag. Jag som trodde att människor var med upplysta nu än för 4-5 årsen när importvågen härjade som mest? Tyvärr så finns det fortfarande människor som inte har kunskap, eller bara är dumsnåla/vill göra en bra affär. Undra om "tack lucka" är 'tack för pengarna idiot, det finns massor av luckor i dokumentationen'? Stå på dig, men hade ni gjort kollen innan ni köpt bilen hade du sluppit hela denna soppa. |
|
Helga |
När dom skriver "Garanterad mätarställning" Är som att skriva "Garanterad blåmetallic" MVH Helgas man från västkusten. |
|
Ha Ha dokumenterat service bok kanske betyder att han har sett service boken en gång och dokumenterat detta på en lapp eller som acey säger med digital kamera. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.