|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Har en 525iA- 89:a där höger vindrutartorkararm skaver mot motorhuven när man använder torkarna....är det nån som har lösning på detta ?? Tacksam för hjälp. Pefan | |
| Renoveringssats från BMW 2200 kr..felet blir på alla E34 | |
|
Det billigaste är att justera höger arm uppåt en bit,fick göra det själv,bort med kåpan,lossa muttern,justera armen.(den kan sitta fast..) ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
| Vad menar du med "uppåt"? Tar den inte i huven än mer då? | |
|
vinkelslip och lack på burk är en budget"renovering" lider själv av problemet men det känns inte SÅ motiveratat lägga ett par tusen på en sådan del som sedan lär vara lite bitchig attt byta dessutom.. OBS jag har inte och kommer inte att köra budgetvarianten iheller utan får väl krypa till korset vad tiden lider. Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk Pappa till Beppe Morgan William |
|
|
Som sagt så måste man byta hela torkarmekanismen för att få det bra. Jag har samma problem på min -90:a. Men, jag ska göra som pcdoktor på min hade jag tänkt. Att slipa ned torkararmen lite så den inte tar i och sedan lacka. Jag har även provat flytta upp (eller vilket håll det blir) torkararmen, men det ser helknäppt ut, den hamnar liksom mitt på rutan. Dessutom är min mekanismen så kass så även förarsidans torkare slår i nedkant. Riktigt störigt när det regnar, det låter som F**! /Per |
|
|
Tack för bra tips! Även jag har samma problem och lutar åt att köpa en renoveringssats från BMW. Eftersom felet verkar vara såpass vanligt på E34 undrar jag hur länge det håller med en renoveringssats. Ni som har provat det, hur länge har det hållit? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.