|
|
|
|---|---|
|
Hej! körde precis ut till morsan. när jag kommit halva vägen började det klonka i bakvagnen. ju fortare man körde ju snabbare klonkade det. det är ett jämnt klonk. när man väl gasar är det som det ska släpper man gasen o låter bilen rulla börjar det direkt. fasen!! någon som vet vad det kan vara? går det att köra med den eller bör jag ha den ståendes o lämna in den på verkstad? hjälp snälla!! /Mvh Daniel | |
|
Hjullager! ------ Länk Länk |
|
|
Har du dragit åt skruvarna till fälgarna ordentligt? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
ja visserligen har jag inte ens rört fälgarna bak o det var ändå en 6 månader sedan jag köpte bilen tror jag. kan ju hoppas att det är det som gör det. gud så pinsamt isf :) Grodan: är det något man själv kan byta eller bör man isf lämmna in det och är det dyrt? |
|
|
mekonomen tar 554 kr för hjullagersats, det gamla lagret skall följa med ut men ibland gör det inte det och då får man ta lite med vinkelslipen, inget svårt, kan vara lite tidskrävande.. MVH Johan K |
|
|
Mottroz// Är du bra på att dola med bilar då är det inga problem, men är du inte riktigt haj på bilar då tycker jag att du ska lämna in den hos nån verkstad, behöver inte vara just BMW, har hört även vissa däckbolag byter dessa billigt, hör med dem. Köp lagret själv och lämna in bilen. Som " Bmwfreaken" beskriver, det kan vara tidskrävande om man är rookie;) ------ Länk Länk |
|
|
tack för alla snabba svar. dock var det inte hjullagret. haha alla 4 bultarna bak på vänstrabakhjulet satt jätte löst. jag kunde skruva av dom med bara fingrarna :) ja rätt pinsamt faktiskt. men de är inget man kanske tänker på. tack erikw jag skämms lite nu:) |
|
|
Skönt att de inte släppte helt, då hade det kunna gå riktigt illa! Jag antar du kollade även de andra hjulen... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
jupp kollade alla. men det var bara vänster bak. mjo det kunnde gått riktigt illa. usch tack för hjälpen |
|
| o folk säger att det e dyrt att laga en BMW.... =p | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.