AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.477

E38 och M-sportpaket

Scheckheft
Hej
Nya uppdateringar på E38.info:
Nya bilder och text om M-sportpaket, nya bilder på ädelträalternativ till E38:an.
Länk

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Riktigt läckert med m-pack. En avusblå 735a med man-låda och m-pack när jag blir gammal o. gubbig;)

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Hej!

Min 9-97a hade (vad jag vet) M-sportpaket, fast den hade sandbeige läder.. i övrigty m-parallell, vita blinkers, lackade lister, nedlackad, m-ratt. Du skriver att paketet kom 9-98 ?
Scheckheft
Hej
Sportpaketet med utrustningskod 337 och den utrustning som redovisas kom 9/98. Den gick inte att beställa innan. Att bilar innan 9/98 hade M-ratt, M-fälgar mm är ingen nyhet. I min artikel visar jag också på en Canyonröd E38 med delar av sportpaketet för att visa att avsteg från det ursprungliga paketet kunde göras. Som vanligt när det gäller E38 var man från BMW:s väldigt lyhörd vad det gäller kundens önskemål angående utrustningsnivån/utrustningsdetaljer.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Scheckheft,

Men sportchassi gick väl att beställa även till bilar utan sportpaket? Annars har jag sett en mängd bilar med sportpaket och andra färger på skinnet än svart... gick det verkligen bara att få svart skinn?

MVH,
E38B12
Scheckheft,

Jag var och provkörde en 750iA förra året, en 00a med massor av skoj och spännande utrustning. Bilen var antracitgrå med pärlbeige skinn och "valnötsträ med inlägg"/"Naßbaumwurzel mit intarsien", såg exakt ut som träet med inlägg på din sida, men enligt utrustningslistan hette träet "Alder Grafik," något du känner till?

MVH,
E38B12
Scheckheft
Hej
Sportchassi gick att beställa ävan utan sportpaket. Vad det gäller bilar med sportpaketet: genom åren har jag bara sett en bil på 7er.com som innehöll hela sportpaketet med sportstolar i alcantara/nappa. De flesta bilar beställdes med konturstolar och skinn i andra färger än svart. Men jag poängterar också på min sida att E38 med hela sportpaketet är oerhört sällsynta.
Angående ädelträ "Alder Grafik": har inte stött på ordet hittills. Har tittat i flera av mina E38 broschyrer och i samtliga benämns den här typen bara med "Nußbaumwurzel mit intarsien". Men jag misstänker att det är samma trä som avses.
Har nu också uppdaterat avsnittet om sportpaketet med priser för varje modell samt att 750 modellen faktiskt hade Nußbaumwurzel mit intarsien som tillval.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Scheckheft,

Tack för infon, och tack för en fantastisk sida! Snart helt i klass med 7er.de :)

Mvh,
E38B12
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Hej vad inne håller hela sportpaketet ,jag tror minn har allt?

Scheckheft
Hej
saxat från min sida:
M- sportpaketet innehöll följande:
* M- sportchassi
* Kofångare/sidotrösklar lackerade i bilens färg
* Vita blinker fram och bak
* M-parallell fälgar
* Sportstolar i alcantara/nappaläder svart/antracit (endast Nappaskinn efter önskemål)
* Innertak antracit
* M- multifunktionsratt
* Träinredning björk antracit/750i valnötsträ med inlägg eller björk antracit
* Shadow-Line (högglänsande efter önskemål)
* Ej i kombination med Highline

Sedan fanns ju många andra paket man kunde förgylla sin E38 med. Bara plånboken satte gränser...

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
jo de verkar stämma.

Visa användare
156
Marcus M2
2002 (turbo) -75
635(3,8)kompressor -83
728ia -98
1602 -75
1802 -72
verkar vara en..

Länk
Scheckheft
Hej
Exakt! En titansilver med komplett m-paket. Kul att det fanns en i Svea rike.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.