|
|
|
|---|---|
|
den här Länk jag köpte ett instrument hus på skoten med alla mätare (inget si kort men kodplugen var med) stoppar in mitt si kort med min kodplug i det nya mätarhuset och ska testa allt utom förbruknings mätare fungerar jag provar och stoppa in min gamla förbruknings mätare och den fungerar. då måste det vara fel på den nya förbruknings mätaren Nej av ren nyfikenhet så tar jag kodplugen som satt i den från skroten och då fungerar även förbruknings mätaren jag har hört att det är i den som den verkliga mätarstälnigen lagras och då vill jag inte använda den från skroten då den mätaren hade gått 18900 och min 17300 stämmer det eller har den och/eller en anan funktion | |
|
Kodpluggen (eller kodkontakten som den också kalla) lagrar bara mätarställningen på bilar med digitala vägmätare. Jag har skrivit en del inlägg tidigare om mätarhus på E30 (sök!), det finns några olika utgåvor. Vissa saker kan man byta mellan dessa andra inte. Tänk också på att det är viktigt att kodkontakten sitter rätt, så att den inte glappar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.