|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Nån som vet om det är 1 eller 2st Bensin pumpar i M3 3.2 ? Och hur man enklast bytar den/dom ?? Måste man plocka ner hela bensin tanken? eller kan man göra det på ett annat sätt? Eller enklast att lämna in bilen ... Mkt Tacksam för alla svar... ! | |
|
2 st bensinpumpar....en dy o en billig ;) Du lyfter ur baksätet, därunder hittar du en lucka, öppna den...därunder hittar du bensinpumparna, de sitter lätt avtagbara på ovansidan tanken. Det tar ca 20 min arbete att montera bort allt, sedan är det bara att hoppas att det är den billiga pumpen som lagt av. Ofta har man sådan tur att det är lödningen till någon av elförsörjningskablarna som släppt, då är det bara att löda på, sedan funkar pumpen igen. Mvh Tommy ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
| Alpina B8: Men de sitter väl 1 bensin pump i själva bensin tanken också?? | |
|
pumparna sitter på samma fästanordning om jag inte minns fel, oavsett så kommer du åt pumparna på ovan beskrivna sätt ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
Vad har respektive pump för funktion då? MVH BJÖRN |
|
|
Den andra pumpar tillbaka soppan i tanken vid lugn körning, alltså används den inte på din bil, Björn ;) Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
328-Johan: Jag trodde inte att det fanns grejjor på min bil som inte utnyttjades!? *garv* Tack för informationen! MVH BJÖRN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.