AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
819

funderingar om m3 an.

p-
12
p-zon
318 is
hallå alla m3 ägare. Tänkte ta och köpa mig en m3 efter vintern. HAr en lite funderingar.

1, Vad ligger försäkringen på en m3. Jag är 20 år och bor fortfarande hemma.

2, vad ska man ge för en m3. Jag tror inte att jag kan ge mer än 120000 kr . Mer har jag inte råd med. Men finns det fina m3 i den klassen?
har tittat mig runt och hittat ett par. Det får i så fall bli en med 3,0 liters motor.

3. Milen får inte vara för många på bilen. dem jag har hittat ligger mellan 11000-14000 mil. och då ligger årsmodellerna mellan 93-95. Men vågar man tro på det. är det sant som alla säger , äger man en m3 så kör man inte mycket med den. ??

4. Går det att köra med en m3 på vintern. ? dem flesta gör ju inte det.

skulle vara väldigt tacksam för lite svar av såna som äger m3.

mvh andreas
Hawar
Hej,

1) Försäkringen är svindyr på M3:an speciellt om du är 20 år, räkna med 40 - 70 K om du ska ha helförsäkring

2) För runt 120 000 tror jag absolut att du kan hitta en fin 3.0 inga probs, speciellt om du köper en nu när sommaren är över.

3) Du ska inte stirra dig blint på milen, en 19 000 milare kan vara i mycket bättre skick än en i 11 000. Titta på hur den är skött istället. Om man kör mycket eller inte bestämmer man själv.

4) Självklart går det att köra M3:an på vintern, det är kanske onödigt att förstöra plåten med allt salt. De flesta är rädda om sina M3:or och ställer av de. Jag ställer själv av min Alpina B3 på vintern för att jag är rädd om den.

Mvh
Hawar
hampe m3
Till o börja med kan vi väll börja med försäkringen, bor du i stor stad kan du räkna m en hög premie, själv fick ja 128000kr per år i sthl med 1500mil per år m larm + starspär+märkta ruttor+ s-såld. Så försök att ställa den på någon släkting.
Sattsa på en m relativt litte mil på mätaren (styrkta mil) alla papper skall finnas o vara i sin ordning. bör ej vara ngt problem att hitta en fin 3.0 för 120000. men räckna med att det tar en stund själv lettade ja i 1år och det är inget ovanligt, har flera vänner som sökt fin m3 längre än mig. service kostnaden skiljer sig också eksttremt från verkstad till verkstad (BMW) upp till 7000 i skilnad på en inspektion 2 beronde på vilken BMW verkst du lämmnar in den på. är det så att du bor i sthl så kan jag hjälpa deg m bra kontakter o verkstäder du absolut inte ska lämna in bilen på.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
hampe m3: blev det en 0a för mycket eller har du verkligen 128k/år?

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
p-
12
p-zon
318 is
Du det låter som att det kostar en hel del att försäkra en m3.
Men jag bor i en liten håla där det bor 8000 personer. Plus att jag tänkte ställa den på någon av mina föräldrar. Nä jag vet att saltet tar ganska bra på bilen på vintern om jag ska köra då. Men jag har inte råd att ha två bilar. Plus att jag vill så gärna ha en m3 , och prova hur dem är att ha och köra. Jag snackade med en som hade en m3 som jag har tittat på en hel del här på autopower. han bodde i kalix. den stod på hans föräldrar och han var bara 22. Det kostade för honom runt en 1000 kr i månaden på försäkringen och sen skatten låg på 2000 ungefär. Då stod den på hans farsa tror jag. men man behöver väl inte ha alla försäkringar som finns på bilen. eftersom jag bor på ett sånt litet ställe där det knappt händer någont?? eller?
tacksam för svar. andreas
nej det e inte en nolla för mycket utan så dyrt är det helförsärking i stan om man är ung.
128000kr låter fruktansvärt mycket, har däremot hört runt 50 -70000kr. Vart ska man få ca: 10000kr/mån ifrån till en försäkring har dom tänkt?

Mvh
Henke
Om du fortfarande bor hemma kan du ha bilen registrerad
på någon av dina föräldrar om det är på samma adress som dig själv och då blir det inte speciellt dyrt farsan betalar 5tusen helår helförsäkring för sin 3.0.

Lycka till med köpet!
p-
12
p-zon
318 is
5000 tusen låter inte alls mycket. Så jag kan alltså klara mig på en 10000 kr om året . det skulle vara kanon.Tänkte , någon som vet hur mycket en m3 3,0 drar per milen. Är det bäst att köpa en bil som har gått 16000 mil och väldigt fin och skött . istället för en bil som har gått 11000 mil men kanske inte är lika fin. För att det skiljer ju ganska mycket på milen då-.OCh jag kör ganska många mil per år., och då ur ju bilen uppe i 20000 mil ganska snart. Eller vad tycker ni. VIll ju skaffa en m3 som man kan fixa iordning och lägga ut lite pengar på , och behålla den ett antal år. MVH andreas
Min drar ca. 0,85-0,9 landsväg 120km/h och runt 1,4 i stan. Sen är det inga problem att köra på 2l milen om kör lite inspirerat ;)
hampe m3
nej 10 600 i månaden. trygghansa. ända bolaget som gick m på att försäkra. har gält alla mina bilar. fick 27000 om året på morsan m 25 skade fria.
hampe m3
förstar int hur era bilar kan dra så mycket. ja växlade aldrig inan röd mark :) efter man fått upp värmen. o då drog den ungefär så mkt som ni skriver. motorväg 130 ca 0,71-0,72. har. max varv på 5an 2,4. det är billigt.
har aldrig haft någon så trevlig o ekonomisk bill någonsin. ( I jämförelse med anra prestanda bilar)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.