|
|
|
|---|---|
|
Har den sista veckan hjälpt en kompis att köpa E32 , kan säga att vi tittat på "allt" mellan göteborg och stockholm. Och mann finner knappt ord för de lik och sanna skithögar man tvingats titta på , vi har tittat på e32:or i prisklassen 20 000 - 45 000 vilket kompisen tyckte var ett lämpligt prispann för en första e32:a. 95% av bilarna har varit skrot som inte ens hade varit värda att köra hem om man så fick dem gratis , själv trodde jag inte det stod såhär illa till med e32 beståndet. Och visst bli man förbannad på folk när man åkt 25 mil för att titta på en utlovad felfri bil i bra skick som visar sig vara ett vrak med rost (ofta övermålad) överallt. Det jag inte begriper är om folk är så pass inteligensbefriade att de inte förstår vilken skitbil de har , eller om de vet om det men hoppas kunna lura andra ? Den värsta skithögen på hela resan måste jag bara berätta om , var nämligen och tittade på den ikväll , bmw735 1987 årsm grönmetallick och i utlovat fint skick. När vi kom fram visade det sig vara den skabbigaste e32 jag någonsin sett ! , bilen var otroligt sketen , rost fanns på SAMTLIGA karossdelar och motorn lät som en traktor , det sjukaste var att den var omlackad och jobbet var jävligt dåligt gjort , ungefär som att måla bilen med roller , men ägaren påstod på platsen att bilen inte var omlackerad !!!!!! desutom var dörrhandtagen lackerade och färgen hade flagnat av , samt att gummilister var lackerade !!! , och enligt ägaren (idiot?) så var det original att bmw hade lackerade lister där färgen flagnade av så fort man petade på skiten. Lyfter sedan på motorhuven och ser att växelådsoljan är nästan svart , sedan är gummiröret mellan luftfiltret och motorn AV , så killen har kört omkring ett år utan luftfilter och ja kan lova att det var fullt med skit i insuget , påpekade detta men ägaren verkade inte ens förstå , eller om han inte ville förstå.... motoroljan var svart som natten btw. , kan säga att vi inte provkörde bilen då skiten var så dålig att knappt bilskroten skulle vilja ha den , och för den "bilen" begärdes 27 000:- kr i annonsen på blocket !!! utan tvekan är mina bilar värda det 10-dubbla om man ser till skick. kommentarer som fälldes i bilen under resans gång : "Vilken jävla skithög!!!" "Och sån här dynga åker folk i !!!!" "hoho helt ooootroligt vilken skitholk!!!! " osv.... Iaf , så var det en jäkla tröstlös vecka men vi bestämde oss för att titta på EN sista bmw750 utannonserad för 39 papp , och den var i gott skick allround med endast små elfel och annars helfrisk med massor slitdelar bytta , så ikväll vart kompisen ägare till en fin 750 så slutet gott ivf. , lustigt nog var det den sista vi bestämde oss för att titta på och hade den inte varit fin hade han köpt en rostig honda accord billigt av sin granne , och med tanke på det skick 95% av landets e32:or befinner sig i så kan jag bara tycka att en rostig accord är ett mycket gott val i många lägen , sorgligt men sant. Folk är ju bara så oärliga och fräcka !! , allt är bra i telefon men på plats när man upptäcker att hela bilen är slut så visar det sig ofta att de visste om dessa fel MEN sket i att beräta det , mycket fult att göra så och försöka luras , själv berättar jag alla kända brister men inte många som gör det kan jag lova , vissa är så förbannat dumma att de tror "småfix" som en smälld förardörr och söndersprucken bakruta lagad med tejp och silicon skall passera obemärkt ! Tror detta innebär att om man vill ha en e38 skall man slå till NU och vårda bilen väl för om några år är e38:orna lika nerkörda som de flesta e32:orna tror jag , själv kommer jag att behålla mina e32:or då de torde vara i absolut utställningsskick jämfört med det som rullar på vägarna. "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." | |
|
Skulle du se min 3500 kronors 735i -87 skulle du nog bli riktigt mörkrädd! :D Men den blir så sakta snyggare och friskare så snart kanske den når upp till den normala 15000-20000 kronors klassen för sunkiga e32:or. //Magnus |
|
|
He,he...Ursäkta,men i just bilaffärer så kommer det värsta fram hos människor verkar det som...Ingen unik berättelse hur som helst wadel :) Man blir naturligtvis irriterad över detta faktum...Helst om man måste tillryggalägga MASSOR med mil dessutom.. Att det kostar en hel del med "bilköparresor" har nog "alla" begagnatbilköpare erfarit. Mvh Janne. |
|
|
Jo man undrar ibland........men är väll samma sak åt andra hållet också......är många som tittar på bilar och har ingen anning om vad de ska titta på.... Men varför kan man inte vara ärlig när man säljer nånting? Köparen blir väll inte direkt mer sugen om han kommer och tittar på en bil som inte uppfyller förväntningarna på bilen...... |
|
|
håller med , jag brukar vara ärlig i telefon så folk vet vad de åker på. och faktiskt brukar jag sälja bilarna oftast på första personen som tittar. "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
|
Ärlighet vara längst som min gamla mor säger...Men som sagt vid bilaffärer så tror folk att det går att sälja "vad som helst" för dyra pengar och tendens i annons och/eller i telefon till milt sagt överdrifter om skick....Tyvärr. Mvh Janne. |
|
|
Wadel-Ni har tittat på "alla" e32:or mellan sthlm & gbg men inte min....:)! |
|
|
jo "alla" innebär alla e32 mellan 20 och 45 papp som inte verkade helt kass i annonsen samt de där folk inte svarar i telefon , men självklart har mann missat en och annan , finns så många annonssajter och tidningar. "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
|
Det är ett utbrett problem det där, folk ljuger mer nu än förr, känns det som i alla fall. Jag forskar ju dagligen om E34 M5 och det är samma sak där. Mest skrotfärdigt rappel som någon försöker kränga på Blocket under rubriken "mycket fin" eller "allt fungerar". Det värsta är att när man försöker hjälpa bekant att hitta en någorlunda hyfsad bil i skrotdjungeln, då blir man illa bemött av dessa oseriösa säljare som svarar med aggression och lögner ifall bilens skick eller utförande ifrågasätts på något sätt. Sanslöst!! - M5 E34 Limousine register - |
|
|
Verkar som jag hade tur när jag köpte min bil i våras, det var den första E32 jag tåkte och tittade på, begärt pris 29' obesiktigad avställd i två år, och jag hade ingen större aning om vad man skulle kolla på, men jag hade fått för mig att jag behövde en bil med V12:a.... lite bytesaffärer + pengar så var bilen min. sedan besiktning och lite service. det kostade väl ca 2000:- i delar att få den besiktigad. (spindelleder och handbroms mm) Numera har jag bytt lite luftfilter, olja ett par gånger och oljefilter. Nu står tändstift på tur. Bytt lite kylslangar och slangklämmor pga vattenläckage och fixat ryggstödslutningen på en stol. Men den går bra och jag har nog kört 1000 mil sedan i Maj. Dessutom verkar bilen vara ganska rostfri vilket jag tycker är viktigt, det är lite antydan till bubblor på höger bakskärmkant och lacksläpp vid tanklocket. Dessutom är det lite bucklor från parkeringsskador, men det bryr jag mig inte om, det kommer flera.. Jag funderar på att försöka övertala frun till att köpa en till henne också, men det kanske är svårt att hitta en till i vettigt skick... Denna verkade intressant: Länk Men den kanske är rostig... (allt annat är lätt att fixa men rost kommer alltid tillbaka) /Mats J |
|
|
Tjena! Javisst vimmlar det av E32-ras... Letade en del själv innan jag hittade min pärla. Men, trägen vinner. Det finns fina ex... och ärliga människor. Inte i majoritet dock... Markis |
|
| Letade själv i 1 år innan jag köpte en mkt fin 730 ia -93 V8 för två år sen, kört utan problem. Har nog inte haft en sådan problemfri bil någon gång tidigare jag är mkt nöjd. | |
|
Hello! Köpte min 735:a billigt... hade säkert fått en kanon fin bil för de pengar och den tid jag lagt ner på min bil... Men just då som nu finns inte alla slantar på engång när man hittar en kanon bil. Samtidigt vet jag vad som är bytt till nya delar på min bil. så jag slipper oroa mej för bromsar, fjädrar dämpare, avgassystem, osv... Det är ju nytt och bör hålla medans jag äger bilen. sen ska jag kosta på en lack i vinter så man slipper alla smårepor och bucklor som uppsått sed 1988. Ångrar inte mitt köp idag, jag har en trevlig bil som startar jämt. Och har varit värt alla svordommar, blodiga knogar, oljiga kläder och förlorade flickvänner. Timmarna jag tillbringat i garaget har bara fått mej att uppskatta min bil mer nu när den e klar och man slipper billiga slit å släng bilar. Mvh //M(arkus) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.