|
|
|
|---|---|
|
Tror den får för mycket soppa, men vet inte riktigt. Laddar c:a 0.3, har inte kompsänkt, hela sprutet original och en prog. btr. (vågar inte ladda mer i början...) Har en SMT på hyllan och ska koppla in den nu när jag vet att den funkar utan. Nån som har nått tips? Och går det att läsa lambda i realtid i SMT programmet? Länk www.reptil.nu | |
|
Du kan LÄSA lambra i realtid i smt och även logga detta, dock så kan smt inte göra automatiska förändringar i mappningen gentemot lambda, utan dessa måste göras manuellt. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
ok, tack.. Länk www.reptil.nu |
|
|
Bluddrar den på laddtryck eller jämt? Om den dör när du får ladd så brukar de nästa alltid vara för att gnistan släcks.. /Andreas |
|
|
Hur har det gått B1?? Vad kör du med för turbo å grenrör å ic om man får fråga??? Mvh Hebbe |
|
|
Han har ett riktigt grenrör:) |
|
|
Jasså... Har ni tagit fram ett till s50 nu? Har möjligtvis ingen bild på det? Är ju Lite lite trångt...=) |
|
|
Vi har bilder. Men det måste byggas på plats och de kostar ganska mycket. men det blev fruktansvärt bra. Har inte sett nån annan lyckats bättre än så länge... |
|
|
Ok.. låter lovande.. Vad kör b1 med för typ av turbo? Storlek tänkte mest på utrymmet.. Och hur gick det medd oljereturen?? |
|
|
Jag kör med: Grenrör från PPF (såklart) Bilder finns på www.reptil.nu under projekt. Turbo är en Garret T4. IC från volvo 740 turbo. (så länge, den var billig) Oljereturen var ganska knepig att få till, men efter en del svets och slangjobb har jag fått den bra. (men inte perfekt pg.a utrymmesskäl) Har i nuläget c:a 0.3 i ladd, men sen blåser jag av den stora gummi bälgen till plenumet. Kommer bygga nytt plenum i kolfiber i vinter, samt kompsänka. Länk www.reptil.nu |
|
|
...Att den bluddrade berodde på att bälgen hade lossnat så att den tog tjuvluft + läckte ladd där. Länk www.reptil.nu |
|
|
Ok.. Tack för alla svar.. Hur tycker du bilen går? Stor skillnad mot original? |
|
|
De två första bilderna på sidan fungerar inte. mvh Hebbe |
|
|
Vet att dom inte funkar, ska ordna det samtidigt som jag uppdaterar med de nya bilderna, troligen ikväll när jag kommer hem från garaget. Har ju som sagt bara kommit upp i c:a 0.3 bar men... Fan vad den går! Det e ett helt sjukt drag i bilen, mot innan. Samma respons som tidigare iom. att den inte e komp.sänkt. Sedan på högre varv runt 4500 så exploderar den "mjukt" och bara suger iväg. Så fort jag släpper gasen flyger bälgen av. Dumpenb hinner liksom inte med. Men det e stor skillnad mot original. Länk www.reptil.nu |
|
|
Nu är hemsidan uppdaterad med lite nya bilder på både grenrör och bygge! Länk klicka på projekt. Länk www.reptil.nu |
|
|
Grymt! Min bil Länk |
|
| Jag ser ingen bild på grenröret? | |
|
Haha... den glömde jag, sorry. Nu är det ordnat! Länk www.reptil.nu |
|
|
Ormbo! Grymt! Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.