|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Hur mkt går det att tänja på original mapparna på en turbokonverterad 325 om man kör med smt6? går det att komma upp i 300-400hk med ett smt6 om resten av prylarna pallar för det? | |
|
Det ska inte vara något problem. Prata med Estorilmongo. han har gjort ett mycket snyggt och ytterst seriöst kompressorbygge på en Z3M. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Skulle tippa på 300 hållbara hk. problemet är att det inte går att sänka tändningen så mycket |
|
| stämmer bra det Andreas, går att backa tändningen 20 grader om ja inte missminner mig! | |
| mailade lite med perfectPower och på min setup med M50b25, 1 missing tooth kunde man max sänka 11 grader med smt6 enligt dem. | |
| med en chip som senker tennig i tilleg til smt6`n så må det vel gå med mere en 300hk. vi kjører jo 250hk på 2,3l med 325 org sprut, med senkt tenning men chip. og 6 extra 325 dyser som styres av mappsensor. | |
| svårt som fan att veta vad man ska köpa för styrsystem alt. piggy-backs. smt6 är ju klart överkommligt i pris men man vill ju ha mos så man orkar med en 11:a. Ett begagnat haltech, är det bättre? vi snackar budgetbygge nu. skulle inte Bäckis utvärdera smt6 på nån av sina bilar? | |
|
Jag skulle vilja se den M20 som orkar en 11:a med SMT6. 11 graders tändningsbackning är int ens gångbart med racefuel. Eftermarknadssystem har ju blivit så pass billiga nu, så jag hoppas verkligen att piggysystemen dör ut. Har efterlyst EN snabb bil med med SMT6 som visat hur mkt mos det finns under locket genom en bra repa på strippen, men än lyser dom med sin frånvaro. Så här kommer en uppmaning till alla piggybacklovers: Bevisa att jag har fel! :-) Länk |
|
|
Förra året körde jag 12.78 / 184km/h med 17" gatdäck. men det e ju ingen 11 direkt=/ Blanka däck AB |
|
|
Man skulle kunna utnyttja att det även går att höja tändningen med SMT6. Flytta triggergivaren ett snäpp så tändningen blir lågt ställd hela tiden, sedan höja tändningen med smt6 i mappen där det inte är turbotryck för att kompensera, sedan nolla och tillslut sänka när man kör på tryck, då får man ju ut hela arbetsområdet av den på sänkningssidan. |
|
|
Hur tror ni det går med SMT6 på en M5´a och en HX55 snurra? |
|
| Sorry, i en 3,6L alltså... | |
| Du kommer inte kunna utnyttja din hx55 iaf. Så mycket vågar jag nog säga.. Är det viktor förästen? =) | |
| Japp, ska nog ha lite mindre turbo :) | |
| Men i övrigt, hur funkar smt6 ihop med M5 ? | |
| Holset H1E funkar bra upp till 550hk iaf. Köp en Hx50 annars.. Om MS funkar bra ihop me de du ska köra med kan jag inte svara på. Men hade jag varit dig hade jag köpt något annat sprut | |
|
Turbovulc: Exakt så har vi gjort på ck3:s bil i år och det har funkat över förväntan. I fjol spikade vi sönder en bunt packningar och några kolvar. I år gick första packningen i helgen och det berodde på skenande ladd (inte bra...). Perfect Power anger att man kan ändra +/- 12 grader, vi lyckas dock inte mer än +10 och -8 grader. If you can´t drift it - ditch it! |
|
| spiidfriik: hur mkt mos lyckas ni få ut då? | |
|
>>spiidfriik hur många kugg flyttade ni sensorn på ch3s bil? ok så ni fick en sänkning på 18' med smtn då iallafall, hur mkt laddar ni utan sken? :-) |
|
|
Jag har flyttat den 2 tänder=12 grader. Man kan väl inte säga direkt att laddet skenade. slangen till wg hade smält=( så den öppnade aldrig. Innan det häände körde jag 1.6 i ladd. den peaka upp till 1.8. Tror däremot att jag har för liten turbo. jag tror den inte räcker till på högre varv och ladd. Blanka däck AB |
|
|
låter ju som detta är vägen att gå då om man skall använda smt med högt ladd, 1.6-1.8 är ju inte illa pinkat! //M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.