|
|
|
|---|---|
daaal |
Ägde för några år sedan en 325 -87, och har den senaste tiden funderat på att köpa mig en sådan 88-90a igen. Vad har ni att säga om den? Kan man förvänta sig mycket reparationer? Den är ju trots allt ett par år på nacken nu. Hur är den att äga kostnadsmässigt jämfört med en normal standardbil typ volvo 740? Framförallt underhåll och reparationer tänker jag på då. Mvh |
|
jämför man kostnaderna på en Volvo 740 och en Bmw 325 försäkringen är dyrare på bmwn men mina erfarenheter så är en e30 oftast bättre skött och med mer kärlek (eftersom att den ger mer tillbaka) än en 740 så det krävs mindre reparationer båda bilarna har samma gör det själv faktor reservdels kostande är ungefär samma den ena delen är billigare till bmwn den andra till Volvon. Bmwn ställer högre krav på olje kvalite då jag tycker att den känns mer som en precisions motor övrigt: 325an kostar nog lite mer i inköp Volvon behöver turbo för att klara samma prestanda som bmwn Svaret skulle troligtvis se annorlunda ut på ett Volvo forum men jag har försökt vara opartisk |
|
|
Vad kan skatten vara? 1500 kr. Min är helförsäkrad på mig för 4500kr/året. Plus att jag brukar lägga ca 5000kr om året i diverse förbättringar/reparationer. Bensinförbrukningen ligger runt 0,9 l/mil i snitt. Ingen jättebillig bil. Men långt ifrån dyr! Enormt mycket körglädje för pengarna! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.