AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.969

Fotomodell sökes!

Som rubriken lyder! Jag skulle vilja ha tag i en fotomodell till ett litet projekt som jag planerar. Okej grabbar, ni kan då sluta kolla magmusklerna och fundera på om solbrännan håller ett tag till för det är en bil jag vill ha tag i. =)
Det jag söker är en BMW av äldre modell, typ 40- eller 50-tal. Eller någon annan om det finns några förslag på det. Bilderna ska vara till ett fotoprojekt som leder till en utställning som jag ska delta i nästa år.
Förslag mottages tacksamt!

hör med bosse j. på detta forum han har en gammal 327 41:a, enda kruxet är att den finns i sthlm....

___
Missa INTE konbaneträffen i H-fors den 5/9 Länk
här är hans användar-id Länk

___
Tackar Patrik. Sthlm är inget problem. Det är bara att köra BMW dit och vad kan vara fel med det!? =)

Men jag väntar lite till och ser vad jag får in för fler förslag.
Ik
223
Ika
525i -88
råkade notera din (fotomodell?)pose på bilden..haha...=)

Länk
Ingen arrangerad pose! =) Ställning man måste inta för att nå tändstiften längst in när man byter dem. Förutsatt man är 160 cm lång vill säga.
hehe just precis, du får bara lite njutning baki ratten säg ;)
faaan jag har ABSTINENS efter att ha åkt lite "taxi-bil" ett tag (merca)
måste inhandla en bimmer snart............................

___
Sparkar liv i min egen tråd! =)

Har fått nys om något ful/snyggt i BMW familjen. Bmw 700!!! Är det någon påläst själ som vet var man kan få se en sådan i verkligheten?
haimaul
Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
En Isetta är väl trendigt ;-)

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
Tack Haimaul! Är den inte underbart ful!? *S*

Kristian: Jo, Isettan är söt. Men uppfyller inte riktigt mitt krav på lite längre svepande linjer. *S* Mer bladlus över den.
haimaul
Jo... Den känns väldigt lite BMW på det sätt som man kommit att se på märket från ungefär E3 och framåt. Att den dessutom var framgångsrik i tävlingar svindlar också lite på samma sätt som att Saab vann rallyn med 95/96:an. The times they are a-changing, som någon sjöng vid ungefär samma tid.

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z bilar finns det ju gott om. Z3 har ju ganska klassiska linjer eller om det verkligen skall se retro ut så finns det iallafall en Z8 här på forumet och den påminner ju mycket om klasiska 507.

Vet inte om det kan vara intressant, men vi kan säkert skramla ihop ett helt gäng bilar i så fall.

/Caspar
Länk
Caspar: Tack för erbjudandet. Ska spara på det till ett annat tillfälle. Är i detta fallet ute efter det unika, något som man inte kan känna igen på en gång.

Kom gärna med fler förslag...=)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Måste det stå BMW i fronten?? Eller går det bra med annat märke?? Skall det vara en bil i toppskick eller funkar slitet bruksskick??

Har en bekant med en Triumpf Mk IV från 60-talet, inte helt unik men hyffsat ovanlig, han kanske går att övertala. Det finns även en MB 190SL -58 liksom en MG A bland mer eller mindre nära vänner.

Vill Du vara fräck, ta en titt på bilderna från Rosersberg och sök upp ägare till unika bilar via bilregistret

/Caspar
Länk
Caspar: Är man BMW fan så är man! ;)
Min tanke är att få tag i en snygg, välvårdad BMW som INTE är så vanlig. Jag är inne i en period där jag tar mycket detaljbilder på bilar. Det är rätt kul att höra gubbarna (för det är oftast sådana) stå och gissa märken.

Länk
Länk

Typ så här!
BMW Kung
Kan ställa upp med min 840 med sportchassi, m-speglar, split fälgar och orginal vinge m.m. inte jätte gammal, men udda och långa fina linjer. Bor dock i gbg.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.