|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med att det kommer in vatten i kupen! Har gjort lite småinspekteringar och funderar på om något dreneringsrör som proppat igen. Är det någon som vet vart dreneringen kommer ut på en 320 coupe? (E36) Vattnet landar i kupen under pasargerarstolen ur luftblåsen. Är det någon som stött på detta problem? Har även upptäckt en liten glipa, ca 5 mm hög & ca 20-30 cm lång, mitt fram i nederkant på framrutan där listen sitter. Den har rest på sig. Kan man sätta igen där med tex silicon? Kan vattnet komma in i vent.systemet så det kommer ut i kupen därifrån? Alla tips är välkomna! // Emil | |
Helga |
Vi fick in vatten via ej synligt rost under bakre sidofönstrets blanka list. Vattnet gick sedan in i vänster balja i kofferten. Bilen en 4 år gammal E30, 320. MVH Helgas man från västkusten. |
Helga |
Menar att vattnet kan komma precis var som helst ifrån. Men ditt vatten kan komma pga av listen i framrutan. Efter ett vindrutebyte (E34, 535) hos "välkänd" BMW firma i Halmstad fick jag in vatten. Den var inne där ytterligare en gång men samma dåliga resultat (plus ännu mer vindbrus). Sålde den 2 veckor senare men inte pga av läkaget. Men var duktigt less på det enär jag tidigare reklamerat dörr & lack tre (3) ggr utan det blev bra. PS: Bytade framruta på vår 323 i våras. Var ett toppenjobb gjort av Berlings Bilglas i Halmstad. Dom rekommenderas!!!! Helt i nyskick! MVH Helgas man från västkusten. |
| Hej på passagerare platsen så sitter det en kabelgenomföring in till motorrummet. Läcker det in vatten i motorrummet eller när du tvättar bilen så får du vatten in i bilen på passagerare sidan undertill handsfacket. Högrahörnet vid högtalaren. Kabelgenomföringen sitter under mattan så det är svårt att se. | |
| Är det vanligt vatten? det jag menar är att om de är kylarvätska kan de bero på strul med värmepaket alternativt någon eller några slangar till paketet. Kontrollera lukt o färg på vattnet! | |
|
Var kanske lite luddig vart vattnet kommer ut. Vattnet kommer alltså ut BAKOM passagerarstolen. Där baksätespassageraren till höger har sina fötter. Det kommer ut ur luftblåsen under stolen. Mr_Fatise: Det är inte kylarvatten. // Emil |
|
|
Det där problemet har jag varit med om förut. Kolla så att avrinningen för AC fungerar ordentligt. Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
| Tyvärr ingen AC... | |
|
Hej! Har idag själv hållit på att täta sprickor på det inre golvet precis framför utblåset. Läcker in rejält med vatten när vägen är blöt. Tog bort stolen och mattan och vips så såg man var vattnet rinner in! Det var dyblött under stolen... Vattnet kommer in vid det plast/gummiskydd som sitter under bilen som man ska lyfta bilen på, plus ett litet hål bredvid, som jag inte vet om det ska vara där eller inte. Det är som en liten utbuktning (ej skada) där jag pillade ur lite skit med en mejsel, så sprutade det ut vatten även där. Har provspolat hela bilen uppifrån och ner, och problemet är just vid detta lyftskydd. Golvet är som sagt sprucket på olika ställen, men jag kletade dit lite silikongummi nu för att se om det är det enda stället det kommer in på. Kan ju finnas bättre grejer att smeta dit. Har även smetat dit silikon på dessa lyftskydd och det lilla oförklarliga hålet, så man får se hur länge det håller... Spännande att se om alla hålen är tätade när nästa regn passerat! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.