|
|
|
|---|---|
|
Ska konvertera min 325 i vinter och undrar om nån har lr håller på med nåt turbobygge.. Hade tänkt använda mig av en holset hx 50agg.. Kan kanske bli problem med plats!! men men skulle va kul o höra om nån har lyckas med ett bra bygge!! lite bra tips kanske IN NOMINE PATRIS, ET FILII, ET SPIRITUS SANCTI | |
|
Hepp... Jag håller på med ett bygge.... Kolla länken... Länk //Jesper |
|
|
jag håller också på med turbo bygge med 325 m50 i e-30 håppas att allt funkar tills nästa sommar siktar på 350hk+ beemwee |
|
| Hur mycke tror ni era bygge kommer sluta på i kr? | |
| Mitt bygge börjar närma sig slutet, ändast mappning och byte av koppling kvar, siktar på att den ska rulla någongång nästa vecka. Själva turbokittet slutade på dryga 30k, sen vill ju mkt ha mer så det har blivit endel till utseende också, och mer skall de bli! | |
|
Jag har byggt turbo på min vart klar i våras... Kika på länken! Mvh Stefan Bygget samt forum finns på www.insanity.se Länk |
|
|
bara motorn 25tk utseende 10tk hur mycket hk satsar ni på? beemwee |
|
|
Ligger i startgroparna med min 325 E36. Byggde turbo på en 323 E30 innan så jag hoppas det ska gå bra på E36:an också. Saker jag planerar att göra/har gjort: Smidda lågkomps kolvar O-ringa block SMT6 Schwitzer S2-turbo Hel-alu-IC 500 cc-spridare M3-bakaxel Hårdare tryckplatta Håller just nu på att fundera hur grenröret ska svetsas. Någon som har några tips? |
|
|
börjar bli klar nu och det visade sig att det blev dubbelt så dyrare med motorn hehe=) beemwee |
|
|
xarg, jag är ochså bodensare, samt sävast bo aswell, har aldrig sett din bil i stan, har den rullat nåt tidigare?.. /mvh Joakim Nilsson /mvh jocke |
|
|
Rantzow Vad ska du använda för tändsystem? Jag bygger också e36 325 turbo, här är min spec. Autronic smc 3 dubbelspolar från bosch. Arp pinnbultar 3mm packning från ppf dumpventil ppf vevhusburk ppf Xspower intercooler 4" djup. Bosch 984 bränslepump Honat och planat block planad topp med nya tryckare och inslipade ventilsäten. svarvade kolvar sachs 4pucks sinter med tryckplatta. M3 bakaxel M20 svänghjul Turbo å grenrör från Jesper. |
|
|
Tjena.. är snart klar med mitt bygge också!!! blev också mycket dyrare än jag räknat med!! de bara rinner iväg! satte dit toppen ikväll!! ska bli intressant o se om köhlers 3mm stålpackning håller tätt!!! |
|
| xarg: Är också från bodentrakten. De är inte så att ditt regnr. på bilen börjar med TJ****? Skulle va kul att se ditt bygge nångång. | |
|
Härligt vadstena! kul att det händer lite i garagen här i kring.... Köhler packning utan som han själv inte vill sälja, ser fram imot resultatet lillen! 12:9 bult hade varit att rekomendera till din packning kan jag säga, men det är ju snabbt gjort med ett topp lyft på din gammla buske. |
|
| Svarar för Rantzow. Han kommer att börja köra med orginal tändsystem och uppgradera efter sommaren. | |
| Och Jesper W här på forumet har svetsat ihop ett grenrör åt honom också. En Audi wastegate har också införskaffats. | |
|
Jo det är min kärra... sure, du är välkommen! bara att maila mig frammåt mitten av juni så kan vi se om den rullar... Letar frebrilt efter någon som kan svarva ett dubbelmassa svänghjul. |
|
bmw_zoran |
tjena jag tänkte låna tråden lite ,, vart kan man få tag i så mkt info om turbokonvertering som möjligt? någon bra sida kanske? |
|
Varför inte använda sökfunktionen här? Där står allt du behöver veta om turbokonvertering. hjorten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.