|
|
|
|---|---|
|
Hej, har hittat en E36 M3 till salu med "elfel". Kablarna har brunnit. Det är ett försäkringsbolag som har löst in den och säljer nu till högstbjudande. Vad kan ett sånt här elfel kosta att reparera? Grejen är den att man inte har nån möjlighet att kolla exakt vad som brunnit, man får inte pilla så mycket på bilen. Det är liksom en auktion... Bilen är en 94 i bra skick, 12400€ är bjudet. Till saken hör att en motsvarande bil här kostar över 20.000€. Tack, "-BMW- Making your privates bigger since 1928" | |
cane |
kablar går väl att ersätta, men du får nog räkna in att mer eller mindre alla databoxar åxå är körda.... bara att räkna! |
|
Det blir med andra ord skitdyrt? "-BMW- Making your privates bigger since 1928" |
|
|
jepp... /Chrille |
|
|
Behöver väll inte bli snordyrt? Kan ju hitta mkt beggade grejer via annonser och skrotar, beror ju på hur mkt tid och ork du har.. sen hur mkt de vill ha för bilen Mvh Per |
|
|
Beror ju också på hur mycket utav kablarna som brunnit!, sen om du har en polare eller nått som kan elektronik så "kanske" man kan göra ett klipp... Mvh Henke |
|
|
Okej, tack ska ni ha. Jag tror jag avstår denna gång. Det kan ju vara ett "klipp" ifall bara en del kablage ska bytas, men det kan ju lika gärna bli en kostsam mardröm. Skulle inte vara nåt problem om man fick gräva runt lite i bilen, men det går inte för sig... :( Får väl drömma vidare. Tack så mycket! "-BMW- Making your privates bigger since 1928" |
|
|
BeemerFinne: Förstår inte hur denna bil kan vara ett klipp, de vill närmare 110000 kr för en m3:a -94. Det hittar du här i sverige.... kolla bara in den här annonsen Länk |
|
|
Jo, men innan bilen e skattad å körklar i finland måste man lägga till 10-12 tusen Euro. I princip kostar en E36 M3 en bit över 20.000 euro här. Sett flera M3 3.0 för 25-26k euro. Den där med elfelet skulle gå på 12000+ reparationer totalt... Det kan väl kallas ett klipp? :) |
|
|
Du kan gärna få köpa min för 15000euro. Finns inga el fel på den:) MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Om du säljer den för 5000€ så skattar jag för 10000€, då gör vi affär! ;) Retas inte, vet att jag bor i fel land... Sverige-Tjeckien igår va för övrigt en höjdare... :) Hehe... :)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.