|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Oj, glömde.. att första gången jag stannade, Så hade det bara runnit ut lite vatten, Men sen, efter jag gjort ett försök att köra ett par meter, så försvann vattnet, o hörde nått klonk ljud.. Men som sagt, när jag startade motorn igen, en litet stund, så lät den fint. Känns som vattenpumpen kanske, att lagret gett sig.. Men man vet ju inte! Åhh.. jobbigt =( " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " |
|
| antingen vatten i oljan el så kör bilen normalvarm öppna expantionskärl och mät med co mätare i expantionskärlet(doppa den ej i vätskan) eller så luktar du där i FÖRSIKTIGT!! luktar det avgaser så har packningen gått | |
| Kanske en luftficka nånstans i kylsystemet??prova lufta | |
|
Så.. Meckat idag. saken e fixxad =) hade en kännsla att det var just vattenpumpen.. DÅ jag vart me om det en gång tidigare på en annan bil.. Så den byttes idag! Valde att plocka ner kylare för o få plats ordentligt.. Gick rätt bra. Den gamla pumpen hade trasig packning, så det va där vattnet hade gått.. Har fyllt upp systemet, stått länge på tomgång, kännt kollat, fyllt på.. KÖrt en sväng, O allt verkar fint, Motorn går bra, Inga kosntigheter me vatten i olja, eller olja i vatten mm.. Så det verkar iaf som jag haft tur! antagligen för jag stängde av me en gång jag såg va som var påväg o hända.. O till sist, FInns inget skönare än när man fixxat pärlan själv=) " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.