AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
511

fortfarande kylproblem

Hoppas jag inte börjar bli tjatig med mitt ständiga kylproblem här på forumet men jag blir mer och mer som ett frågetecken kring detta problem.Min bil går varm hela tiden.Har på verkstad bytt termostat och fått det konstaterat att vattenpumpen fungerar och att topplockspackningen inte gått.Jag har också testat att byta locket till expansionskärlet men ingenting hjälper.Tempen går upp en liten bit ovanför mitten och allt vatten kommer ut genom locket.Det är inga luftbubblor som orsakar det för jag har gjort luftningsförsök efter konstens alla regler och det går väl bra i 1 minut ungefär innan tempen går upp igen och jag får ingen värme i kupen.Kan det vara så att någon kylkanal är igensatt och hindrar vattnet från att cirkulera.Hur kan man testa detta och är det någon som har haft liknande problem.Jag kan säga att denna bilen sitter väldigt löst nu har lagt 15-20 tusen på den sen imars och hela tiden nya problem

Mvh Jimmy
Kan tilläggas att jag inte upptäckt något synligt läckage
Har du lämnat in den för "provtryckning" så kan dom se vart det "läcker" om det är de, eller kan det va så att du har fortfarande luftbubblor i systemet.
Upptäckte i dag att det var fuktigt under golvmattan närmast stolen på passagerar sidan och undrar om där går fram någon värmeledning till fläkten som sitter under stolen?
Verkar som att alla problem berott på att kylet var tätt.Tempmätaren har inte varit så stabil på länge idag sen kylet bytts
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.