AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.017

Lilla knappen som vinklar ytterspeglarna in och ut (E46)

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Den lilla knappen som finns ovanpå justerings-knappen till ytterspeglarna förstår jag mig inte på. Jag skulle justera mina speglar och råkade nudda den lilla knappen och du började hela spegeln, alltså ramen allt vinkla sig inåt och utåt.

Det gick inte få stopp på de, alltså få de stanna på ett läge, antagligen vinklade den sig hela vägen in mot rutan eller vinklade den sig hela vägen ut i från sidorutan så. Det roliga är att spegeln på höger sida följer inte spegeln på vänster sida, hehe. Det såg ut som en elefant i jungeln som viftade på öronen, var tvungen och skifta den högra spegel-ramen för hand. Den Vänstera ställde sig dock rätt.

Finns det någon som vet hur dessa fungerar korrekt?

Tack på förhand!

------
Länk
Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Ingen? Det (((((((ekar)))))))

------
Länk
Länk
Funktionen heter Powerfold eller elektrisk infällbara backspeglar. Båda speglarna skall dock fällas in/ut samtidigt vid knapptryckning. Du får kolla upp kablaget ut till spegeln som inte funkar.
I värsta fall har motorn givit upp, men de bör du kunna fixa om du är händig och har lite tålamod.

Funktionen är till för att när man parkerar på smala ställen så trycker du på kanppen för att inte bli av med en backspegel då en busschafför eller liknande klantar sig.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tackar, jag får kolla upp det. Jag är inte händig själv, däremot har min far en bilverkstad, det får bli han:)

------
Länk
Länk
Som ren kuriosa finns det ett litet tillägg i den optionen som tillåter att man kan fälla in backspeglarna elektriskt med fjärrkontrollen på nyckeln :)

Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag har bara tre knappar på min fjärr, En till luckan, en som öppnar och en som låser dörrarna:)

------
Länk
Länk
ok, då har personen som specade din bil snålat :)

Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jepp:)

------
Länk
Länk
Wendtan,

Det finns väl ingen sådan funktion på E46 eller har jag missat något i listan över vad som kan programmeras?

/RS2
RS2: Jag har provat en välutrustad 330 med den funktionen inbyggd i nyckeln. De kanske var en individualgrej?
Jag har nog när jag tänker efter aldrig sett optionen i någon lista.
Shopkeepern har det på sin bil, men de är nog eftermonterat.

Länk
Wendtan,

Den enda möjligheten som jag kan tänka mig är att programmera om panik knapps funktionen på nyckeln men det kräver också en elektronik enhet som kopplas in på K-bus (nyare E46 använder LIN-bus för speglarna) samt att motorn i speglarna har konstant spänning.

/RS2
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.