AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.490

Bagage luckan har gått i baklås...

Ti
165
Tifosi
120i -05
325i Coupe -93 banbil

BMWCS #5899
BMWSC #600
Hejsan
Bagageluckan på min M5 -94 har gått i baklås. Det hela började med att luckan var riktigt tjurig att öppna. Man fick rycka ordentligt. Jag fixade detta genom att skruva på pinnen som går ifrån knappen till låset. Det funkade bra.
Sen helt plötsligt så gick luckan inte upp längre hur mycket man än sliter.
Har ni några tips? Går det att göra något genom skidluckan?

Hjälp snälla...

/Ola
Ti
165
Tifosi
120i -05
325i Coupe -93 banbil

BMWCS #5899
BMWSC #600
Är det verkligen ingen som kan hjälpa mig?
Jag är hemskt sugen på att pula lite med slutsteget som ligger där.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Kolla om du kan komma in genom ski-luckan i baksätet. Annars blir det att bända upp:(

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Ti
165
Tifosi
120i -05
325i Coupe -93 banbil

BMWCS #5899
BMWSC #600
Jag kan öppna skidluckan.
Hur går man sedan tillväga för att få upp låset? Skall man slå på nånting? Finns där en spärr eller nått att pilla på? Har tittat på hur låset ser ut från skidluckan sett men kan fatta hur man skall få upp det.
Hej!

Du råkar inte möjligen ha fällbart baksäte? Näe, inte på en M5'a iofs...

Men om du kommer in genom skidluckan är det en ganska simpel procedur att skruva bort låsbygeln som sitter med två bultar eller om det var muttrar... Går säkert på något vis även att slå på låset så det går upp, men jag gjorde på ovan nämnda sätt när min bagage gett sig fan på att fastna..

Låsdelarna sitter ju bakom "tyg"-stycker dessutom, och det kanske är knepigt att ta bort då luckan är stängd, eller?

Lycka till iaf, inge kul å bända...
Ti
165
Tifosi
120i -05
325i Coupe -93 banbil

BMWCS #5899
BMWSC #600
Låsbygeln sitter som sagt med 2 bultar. Det är nog lättare sagt än gjort att skruva bort dem. Man måste ha onaturligt långa armar för att nå. Sen ser man inte bultarna så man får skrova lite på måfå.
Jag får göra ett ordentligt försök imorgon.
Ti
165
Tifosi
120i -05
325i Coupe -93 banbil

BMWCS #5899
BMWSC #600
Det gick till slut. Fy vad jobbigt det var att försöka skruva upp bultarna med ett spärrskaft och alla förlängningar jag kunde hitta. Utan att se nått.
Nu funkar låset perfekt igen. Får se hur länge det håller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.