|
|
|
|---|---|
femtjufem |
För ett tag sen gick vattenpumpen åt helvete så kylaren kokade över några gånger innan jag kom till verkstan. Men efter att dom lagat felet och fyllt på me 7 liter glykolvatten o så säger check controlen "check coolant level". Vad äre som jag behöver fylla på ? TACK! |
| Dom kanske fyllde på men det kanske saknas vatten nu? har du kikat i expansionkärlet? Om den har kokat så kanske toppen har gått? | |
femtjufem |
OK vart i motorrummet sitter expansionkärlet på en 535i 96... e39 ? topper har nog inte gått för så fort "kylarmätaren" gick mot rött stannade jag o lät det svalna o så i ca. 30 minuter... |
femtjufem |
OK vart i motorrummet sitter expansionkärlet på en 535i 96... e39 ? toppen har nog inte gått för så fort "kylarmätaren" gick mot rött stannade jag o lät det svalna o så i ca. 30 minuter... |
| Det blir luft i systemet om man tappar ur och fyller i vatten, luften far (för hoppningsvis) ut/flyttar sig allt eftersom och då sjunker vattennivån. Du lär behöva fylla på ett antal gånger närmsta dagarna... speciellt om dom luftat dåligt på verkstaden. Det är i vilket fall som helst bra att öppna locket och klämma på slangar m.m. för att få ur så mycket luft som möjligt. Kan finnas en luftningskruv på expansionskärlet också. Jag vet inte hur det är på din bil, men med största sannorlikhet lär kärlet sitta i framkant nära kylaren. | |
femtjufem |
OK, tack! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.