AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.149

Vanos byte M3...

Tja, har sett flera M3 E36:or som gått runt 10000-12000 mil med bytt vanos??? Ska den normalt paja så tidigt eller är det så att milen inte riktigt stämmer???? Ska tillägga att det rör sig om 3.0:or med enkel vanos...
Min 3.0 har gått 19000 mil utan problem.Det är ovanligt att 3.0 går sönder men 3.2 verkar ha problem.Min åsikt är att en bil som är sevad ska inte gå sönder vid 10,12000 mil.
33
Märra
e46 touring
tror inte att du ska lite på milantalet i dom bilarna utan att ha sett dom...
QU
70
QUAD
BMW M2 F87 -17
Har en M3 3.2 -96 som har 13000 ärliga mil på mätaren och det är inte några problem med vanos enheten på den . Har förövrigt inte sett eller hört någon vanos som har gått sönder . Tror att det är lite forum hysteri med vanos ras

\\QUAD
QUAD: jag tror också att det hela har överdrivits en del, är bilen bara välservad så borde den väl hålla till en bra bit över 20000 mil tyckler jag, sämmre än så är väl inte BMW:s kvalité???
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Det där med dubbelvanosen är kanske lite hysteriskt, MEN....det finns de som fått byta tidigt som fan..typ 5000mil.

Tror det beror på hur bilen kört, gasa när den är kall är ju inte bra....sen är det nog lite otur också...

MVH: Henrik

///M3
hampe m3
har ni inken kontakt m någon verkstad?? det äda man ser inne på verkstads golvet är 3.2 m skuren motor eller skramlande vanos.
Tråkigt men sant. Bmw måste ha paserat gränsen m hk per litter.
aldig mer någon annan bmw än 3.0...
hampe m3
hur skriver jag igentligen..........
PINNI.......
vanos ala playa, oho ouuoooo... :)
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
2 viktiga saker att tänka på eller förhoppningsvis tidigare ägare tänkt på

*Rätt olja o riktiga oljebyten.
*Inte varva motorn för ens olje temp gått upp.

Rasslar inte vanosen när du införskaffar bilen o du följer dom här 2 punkterna så bör den heller inte börja rassla...

Herr Ober, ein Autobahn bitte!
Pa
67
Patrik141
325iA Coupe -92
hur låter vanosen när den börjar bli dålig??
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Vanosen rasslar mycket..och länge vid start..den rasslar nästa alltid lite...sen märker du det genom att bilen går sämre och inte drar bra genom registret..dåliga avgasvärden är också en symtom.

MVH: Henrik

///M3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.