|
|
|
|---|---|
|
Som sagt får upp felmeddelandet i checkkontrollen. Vad är det som felas oljenivån är korrekt men frugan ringer 30 mil bort och är orolig så även jag.Bilen har inte gått långt från senaste servicen c:a 200 mil, vågar hon köra hem utan att uppsöka verkstad? ----- Mvh Nils Mayer Länk | |
|
Jag skulle tro att de är oljenivågivaren som pajat, inte ett helt ovanlgit fel på M52. Den kostar typ 700 kr att byta på Bmw + ny olja då. Är nivån ok, så ska de inte vara någon fara att köra hem bilen. Prova först att "ctrl+alt+del" bilen(batteripoler bort), hjälper inte det så är sannolikheten hög att givaren är trasig. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Oki!! låter toppen då behöver jag inte oroa mig.jag bad henne fara in till en mack och be någon kunnig kolla nivån och den var mittemellan sträcken. ----- Mvh Nils Mayer Länk |
|
|
Oljenivågivaren kostade 1130:- plus 45:- för packningen. Ett stort tack till Hasso för den eminenta mekbeskrivningen.Jag klarade av det själv tack vare din hjälp,tack ännu en gång. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.