AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.150

chippa 325 -92

Visa användare
3
tomson26
740IA -95
hejsan undrar om det är någon ide att chippa en 325 från 92?
ger det nånting eller blir det ingen skillnad??

tomson
Hawar
Hej och väkommen till forumet !

Skapar nog mest placebo effekt, men sök i detta ämne och du hittar massor.

Mvh
Hawar
ska visst ge c:a 15HK.. mer drag på låga varv.. och en del får lite minre bränsleförburkning... kolla www.itsfun.nu .. tar 2000:- för ett chip ink. motering..

/V
Det är ju de där 15 hästarna som det "ska" ge som många inklusive mig själv ställer sig frågande till. Bromspapper från dessa firmor som säljer chippen ser man dock aldrig till... Men prova att söka på forumet och se vad andra som gjort ingreppet tycker.
Det man mest är ute efter är ju lite mer tryck på låga varv... det kan ju vara värt 2000:- sen undrar man ju hur bra 400:- chippen dom har på blocket etc är..
Visa användare
3
tomson26
740IA -95
ja har sett dom för 400:- billigt men kanske inge bra..ska kolla upp det hela lite mera...

tomson
TobbeBMW
Att chippa en vanlig sugmotor är som att dopa en 90-åring ;-) Ger ungefär samma effekt.

(Säger jag som kör chippat)
pu
34
puff
325 coupe -92 full m3 optik,inne som ute.
Ni som har chippat era bmw o inte fått någon skillnad,borde nog köpa bättre chip eller bil.Mvh Jocke
Jag hörde nån säga att om man chippar bil (vet inte vad för bil människan pratade om, snappade bara upp det i förbifarten) som inte har turbo så bör man byta till 3 tums avgassystem om det ska ge nåt. Ligger det nåt i det???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.