|
|
|
|---|---|
|
Tja! Någon som vet vilken däckglans BMW använder på bilarna som står i deras hallar? Enligt BMW själv är det från någon rekondfirma men vill veta mer exakt vad den heter...tacksam för svar | |
|
Den däckglans som deras bilar har i hallarna varierar nog från återförsäljare till återförsäljare. Alla använder ju olika rekondfirmor och därför olika sorters däckglans. Turtle`s Wet And Black tycker jag fungerar utmärkt. MVH / Jacob |
|
|
Turtle`s Wet And Black använder jag också, men spruta på det innan tvätt så slipper man kladdet som flyger....däcken blänker ändå 6 Cylindrar å bakhjulsdrift....kan det bli bättre? |
|
|
Sackan: Jag brukar ta en svamp till hjälp, man sprutar på svampen och sveper sedan denna runt däcken. Funkar perfekt! MVH / Jacob |
|
|
Blänker däcken mkt då? På BMW Solna så glänser däcken väldigt mkt helt svart och drar man med fingret så känner man medlet... |
|
| Låter som det är autoglyms gröna krämaktiga, kommer inte ihåg namnet på den, men kolla deras produkter | |
|
tackar ska kolla |
|
| Jag använder däckglans som heter blue magic från Lahega. | |
|
Jag använder mig av Turtles Extreme Tire nånting. Röd flaska, med grönt geleliknande innehåll. På med lite i en svamp och kladda på hjulet. Då blir det bra och man undviker smet på fälgen. Blir skitsnyggt, tycker jag. Fransosen |
|
| Vilken produkt håller bäst? Behöver inte vara så att däcket lyser men man vill att det skall hålla sig svart. Och inte behöva lägga på det varje gång man tvättar bilen. | |
|
De blanksvarta medlen lämnar ofta en fet silikonliknande yta som snabbt drar till sig damm och skit. Ser kanske fint ut inne i hallen men opraktiskt när man tar ut bilen i trafiken. CRC So Easy är en klar favorit, spraya på, torka bort ev. överflöd när det är nästan torrt, lämnar en torr mattsvart yta som varar länge och är lätt att underhålla. FP |
|
|
Kan precis som folke tipsa om CRC´s variant! Den funkar mkt bra! Dock får man inget "bling bilng-blänk" med denna produkten utan som tidigare nämt en mer matt diskret yta! helt okej pris också, runt 50-lappen för en burk! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Folke/Andersson: var köper man denna produkt? Närmsta OKQ8/Mekonomen eller grossist? |
|
|
Yepp, närmsta välsorterade mack eller biltillbehörsfirma. Turtle har en liknande produkt (skum på sprayburk) men den är inte riktigt lika bra. FP |
|
|
BMW har också en liknanade däckglans som ger en ren och matt yta |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.