|
|
|
|---|---|
|
Jag har en M5 från 1990. Bilen är fin, men samtidigt vill jag inte köpa orginal dämpare fram. Båda dämparna fram är slut. Är det någon som vet var jag kan köpa några billigare dämpare som passar utan att modifieringar måste göras? MJ | |
|
Får jag ge dig ett tips på vägen. Jag har läst att du inte ska ha originaldämparna fram. Dock så kommer det att sänka bilens värde ganska mycket, åtminstone för en entusiast som vill att bilen ska vara så original som möjligt. Hade jag varit dig så skulle jag ha sattsat på original. Jag tror/vet att inte så många vill ha någon M5 om man har bytt ut sånt som skapar problem när något går sönder, då det blir svårt att hitta när det inte är original. Framdämparna till 3,6:an är faktiskt väldigt prisvärda. Det är värre bak med nivåregleringen. Finns ju också att få begagnat. Detta är endast en rekommendation! //Schnitzer *Svenska M5 E39 Registret OBS! Skicka gärna registreringsnummer på M5 E39 till DE91@hotmail.com |
|
|
Hej Om du vill ha hårdare och bättre så finnas Bilstein Sprint. MVH Jonas |
|
| www.bildelsimporten.se tycker jag verkar vettiga.. har handlat dämpare till m5 av dom tidigare.. Om man köper BOGE eller någe annat märke tror jag inte en entusiast märker ;) | |
|
Hur icke orginal ska skapa någe "problem" förstår jag inte riktigt heller så länge du inte köper typ biltema grejer.. Leta runt lite så hittar du nog några vettiga dämpare |
|
Smiley© |
Märra Vet inte exakt vad du menar med detta: "Om man köper BOGE eller någe annat märke tror jag inte en entusiast märker ;)" Men för dom som inte vet så är BOGE original på M5 3.6. |
|
smiley@!! Det jag menade ja.. OM det sitter BOGE (som e orginal) eller några andra dämpare tror jag inte en entustiast märker.. ja menar det synns ju inte på utsidan... Syftade med detta på vad någon skrev tidigare att det skulle sänka bilens värde om man inte köpte orginal.. |
|
| förövrigt så säljer tex dom jag länkade till tidigare... www.bildelsimporten.se BOGE | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.