|
|
|
|---|---|
|
Funderar på ett köp av en bil som har servicebok, kontrollerade garantireparationer samt DIS test. Men hur tolkar man distestet? Det står chassinummer - vilket som stämmer... Total kilometerställning 42250 km Total körsträcka 30700 km Och på mätaren står det 46500km.... Skumt eller......??? kan någon förklara | |
|
Jag tycker det verkar lurigt. Man kan programera om mätarställningen i ljusmodulen. Vem har gjort testet. Efter programering gör man ett Dis test med önskad mätarställning. Hur är bilens skick i förhållande till mätarställning? |
|
|
Skicket är kanon och den är kontrollerad på auktoriserad BMW verkstad. Serviceintervallerna i serviceboken stämmer ochså och har verifierats av BMW Sverige som kontrollerat med Tyskland avseende dessa. Men vad är skillnaden mellan total kilometerställning och total körsträcka i distestet??? |
|
|
Nu har du nog blandat ihop det lite, BMW Sverige kontrollerar aldrig servicearna i DE, endast ev. garantirep. Du får själv ringa till resp verkstad för att kontrollera stämpeln. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Det tycker jag den auktoriserade verktaden borde svara på. När är bilen importerad? hur många ägare i Sverige? Har bilen besiktigas i Sverige förutom regbes. Vad för årsmod. |
|
| Stämmer det är garantireparationerna jag menar. Verkstaden har stängt under september!? kan därför inte få svar därifrån. Den togs in för 2 år sedan och är besiktad så sent som i juli-04 ua. Årsmodell 1999. | |
|
HAr du en länk till bilen elelr en bild på den? VArt säljs den? Asken |
|
|
En -99 540ia som har gått 30700km enligt dis test. Vad var kilometer ställningen vid regbes? Bilen har alltså gått mellan -99 och -02 i Tyskland? Och hur många mil gick den där? |
|
|
3 servicstämplar som verifierats. Samma stämpel förutam att den sista ( tredje ) hade ny adress, Ringde till Verkstaden som mycket riktigt hade flyttat till ny adress ca 2 månader före den sista servicen där nere. Den har rullat lokalt i Berlin ca 6-800 mil / år och hade ca 2800 på mätaren när den togs in till Sverige för 2 år sedan. Har tyvärr ingen bild på den utan hittade den i en lokaltidning i Västernorrland. |
|
| Det låter väldigt lite rent spontant... | |
|
Tycker jag med men den är som sagt var kanonfräsch, det enda lilla man kan säga om den är att skinnet ( beige buffel ) är lite matt, men inte nött... bilen är iofs 5 år gammal så det kanske är normalt?. Men vad är skillnaden mellan total kilometerställning och total körsträcka i distestet??? |
|
|
Verkstäderna i Tyskland är dem aukotriserade Bmw verkstäder. Bilen hade 2800 mil när den kom till Sverige. Och nu 2år senare har den alltså gått 3070mil enligt Dis test Håller med Asken låter väldigt lite rent spontant |
|
|
Fast på mätaren står det inte 3070 utan 4650 alltså ca 1000 mil / år, vilket känns troligare. Men varför visar de så olika? Total kilometerställning i DIS 42250 km Total körsträcka i DIS 30700 km Och på mätaren står det 46500km |
|
| ...och ja den i Tyskland är auktoriserad... | |
| Jag tycker att du ska ringa en verkstad för att få ett svar . | |
| Jag tycker att du ska ringa en verkstad för att få ett svar . | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.