AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
444

vill ha större hål i hatthyllan!!

jeppe_L
nån som har nåt tips på hur an gör det smidigast? (e36 4dr)
An
380
AndersG
320 -92 (limo)
Varför ska du ha större hål? Och hur mycket större? Det går att montera elementen under hatthyllan om du har plats med hjälp av distansringar. Vet att det finns folk här på forumet som monterat 6x9 på det sättet.
jeppe_L
aha, det har jag inet en tänkt på....det är ju skit smart....tackar så mycket för tipset....(för det är ju ett helvete att såga i plåten)
Måste fråga: Hur stora är hålen original?
Jag menar, om det är t.ex 5" och man vill ha större högtalare så bör man väl ta upp hålen om det skall bli nåt. Verkar inte smart att sätta t.ex 6x9" under ett hål som är mindre, då jobbar väl inte högtalaren nåt vidare bra - eller?

FP
jeppe_L
vet ej riktigt.....där sitter ju en stor svart plast klump som håller den nuvarande elmentet.....
Men visst blir det nog sämre ljud, men om man ska ta upp större hål, så passar inet det nuvarande gallret, och jag som har en beige hatthylla, blir det inet snyggt med dom svarta gallren man får till elementen man köper.....så ahg tror nog att jag tar Anders förslag...
An
380
AndersG
320 -92 (limo)
Hålen är i princip lika stora som en 5,25" men man slipper ju förstöra något. Visst ljudet påverkas lite av storleken på hålet, men inte nämnvärt. Dock är det lite klurigt att få till distansringen eftersom det är lite ojämnt under hatthyllan. Men det går med lite jobb.
Det finns färdiga distansringar att köpa på BRL för att kunna montera in 6x9 bak. Jag tror att de avser samma typ av montering som jag menar. Det kan ju vara värt att kolla upp om man inte vill tillverka egna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.