AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
718

Kamrem 316 e36

dumdum
Fick ett pris av min lokale bildelhandlare.. 970:- för en kamrem med 2 spännrullar och 1 löprulle.. Enligt mig låter detta mycket och undrar om någon här har koll på var man kan få tag på en billigare men ändå behålla en viss mån av kvalitet på grejjerna?
Kamrem är en bildel jag INTE skulle tulla på kvaliteten med genom att välja en del från en diffus tillverkare. En motorrenovering är mycket dyrare än 970kr...
Jag skulle välja en originalkamrem från BMW. Ring och fråga vad de kostar. Du kan även kolla på mekonomens hemsida och slå in regnummret, men dessa brukar vara dyrare än BMW.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
dumdum
Självklart vill jag inte tumma på kvaliten men jag tyckte att priset var på tok för högt.. Den kamremmen som jag fick pris på är av samma "sort" som sitter i RS4.. Enligt handlaren en mycket bättre rem än BMW-original.. Ska kolla hos bmw och se vad dom säger..
De
165
DeWa
328iAT -96
Jag köpte grejer på Mekonomen och körde 6000 mil med dom (rekommenderat av BMW är väl 4000 mil har jag för mig). Gick helt problemfritt så det är nog inte så farligt som många tror antar jag.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tja, till en Renault megané kostar motsvarande delar en bra bit över 2000kr.....

Sedan tillkommer några timmars verkstadstid till Renaulten så slutsumman landar kring 6500kr för kamremsbyte på den!

Så i sammanhanget är det nog inte så farligt till E36:an.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.