|
|
|
|---|---|
|
Hej Har börjat få vibrationer när man bromsar så bytte bromskiva men problemet va att själva fästskruven till skivan va avdragen så den gick ej att få upp utan måste borras men prövade att ändå bytta till den nya utan att fästa den i den skruven och enbart ha fälgbultarna som höll i de enligt tips från en verkstad så borde det funka men har fortfarande vibrationer och även när man lyckas köra i hål så smäller det som nånting e löst är det skället heller är bussningarna slut helle båe och.. ( Hoppas nån förstår vad jag menar för är inte direkt nån hejare på att förklara bilproblem :) ) | |
|
Japp. Något glappar i framvagnen. Därför vibrerar det när du bromsar. Kolla alla bussningar och leder i framvagnen. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
| okej då gör det alltså inget att skruven inte sitter där? | |
|
jag hade dåliga bussningar i de bakre/övre länkarmarna när min vibrerade vid inbromsning + att stötdämparna fram var slut Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
|
Att skruven som håller skivan på navet saknas på din bil gör varken från eller till, den är endast där för att underlätta monteringen, när du sen sätter på hjulet så är det hjulbultarna som spänner fast skivan mot navet. Men dina problem med vibrationer kan vara flera: Kärvande bromsok, dom MÅSTE gå lätt för att inte vibrationer ska uppstå! Castestagsbussningarna behöver byta, det är staget som går snett bakåt från undersida av fjäderbenet, bussningen mot karossen tar upp stora krafter och MÅSTE vara i bra skick, annars vibrationer, vid byte använd 750 E32:ans bussning, passar direkt men är styvare! Styrleder eller spindelleder som är glappa! Obalans i däck som sen förstärks när du bromsar! Du bytte väl även beläggen hoppas jag, det ska man alltid göra vid skivbyte! Men mest trolig är kärvande bromsok eller casterbussning. ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.