|
|
|
|---|---|
|
Hej! satt & fundade på min bil! (bmw 325i Touring -89:a) Katten på denna bil ser ruggigt stor ut om det inte är så att den bakre delen är ljuddämpare dvs. då tänkte jag "räser kisse".....men kommer bilen att klara bes. om jag byter till en racekat? dom är ju mindre än org. (tänker på bla. dalhems kattar samt speedparts kattar) så fråga är hur pass bra dessa är & kommer min bil bli underkänd på en bes.? (känner inte för att "prova" mig fram) tacksam för svar. Mvh johan | |
|
Säljs den som katalysator så bör den uppfylla de krav som ställs på en katalysator. Jag tycker du ska fråga försäljaren om han kan garantera att bilen klarar utsläppskontrollen med "hans" katalysator innan du köper den... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Mmm.. jag ska kolla det! men finns det inget "beprövat" som man kan göra? tror att org. katten är en propp på vägen ut. (min är nog det=värden har börjat att knalla uppåt & klarar nog inte bes. till) Tänkte väl byta tll 2,5" avgas + ev. extraktor & fundade då på en lite smidigare & "öppnare" kannt i samma veva. Mvh johan |
|
|
Om du chippar bilen, satsar på extraktor och friare avgas så sitter katten fortfarande där som en kork och stoppar flödet, bara om du ersätter den med nåt mindre restriktivt får du "max effekt". BMW 4ever Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.