AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.036

325 vs VW Corrado?? nån som provat???

Sida 1 av 2
325Ci
nån som har nårra erfarenheter??
Corradon fanns väl med ett gäng olika motorer bortsett från den gamla sura G60:n.
Menar du VR6:an? Där tror jag 325:an kan få det lite svårt (om folkan's framhjul får ner effekten i backen), corradon är antagligen lite lättare.
325Ci
får väl prova o se....lär ju få svar på frågan då,..ellerhur =))
Da
154
Daniel.Clausen
Bmw X5 4.8is -04
Corradon vr6 rastar en bmw 325

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Var ute igår och mycket riktigt kommer det en aggressiv Corrado bakifrån. Toksänkt med en massa extraplast och stora fälgar och såna grejer. Eftersom det var mörkt ute så såg jag inte huruvida det var en VR6 eller G60. Drog den gjorde jag i alla fall. När det svängde hade han ju ingen chans, men på rakt var det inte jättemycket jag drog ifrån. Dock tillräckligt för att han skulle ge upp :)

/Claes BMW 325 Coupé -92
Du kanske åkte mot en Corrado 16v. Dom går ej bra...
Eller ännu värre mot en 1,8 8v som ligger på strax över 110HK... =)

/ Pär Z
Dra den om rödluvan också...... =)

Mvh
Patrik 325i -92
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
dom gå väl rätt lika prestanda mässigt?

D är fegt o släppa gasen!
...inte en 1,8 8v.....

Mvh
Patrik 325i -92
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
nä men vr6an

D är fegt o släppa gasen!
Bmwboy
Vi tävlar lite i Lidköping och med min 328 drar jag en corrado vr6 från stila stående och vidare . VW bilar har ingen chans
BeeMWe playboy
Min kompis T-Ford drog en 330 igår...

Teknikens värld 1974
Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil.

(M)irc Dalnet #bmwpower
VR6:an gör 0-100 på 6,9s. Vad gör en 328 det på?

/ Pär Z
BMW säger 7,3, men de flesta tidningar och andra som har testat har hamnat på 6,8-6,9s
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Jag körde 100% jämnt med en Golf G60 (drevad & chippad) med min orginal 325IK -87! Det var rak och fin motorväg (lätt uppför), körde ca: 4 km.

Låg bakom G60:n hela tiden och tappade inte en cm på den!! Detta kan inte bortförklaras på faktorer som förare osv eftersom det var full pelle rakt fram.
Sammy Lundin
Ingen framhjulsdriven j-a shoppingbil har rastat mig än. Har inte provar vr6:an då men en g60 fick bita i gräset i de högre hastigheterna. då orkar inte de små fyrorna dra på som i låga farter. Men det är ju i de högre fartena som naturkrafterna verkligen sätter bilen på prov. då har inte en relativt standard 1,8 med lite överladdning samma respekt med sig som en 6:a på 2,5 liter.

Kör BMW!

MAX power
Hoppas inte denna tråd spårar ur nu =)

Jag tycker G60:n är tröttare upp till 100-120 än en 325:a. BMW:n är rappare. Men över 160 tycker jag G60:n* axar bättre än 325:an. (*Corrado G60 - samma motor som Golfen, men bättre kaross). Överladdade motorer är vanligen starkare i högre fart. Cw på Corrado = 0,32. Cw på BMW:n - Ingen aning.

Min standard G60 drar EXAKT jämt mot en 525i 24v Vanos -93:a som är bromsad till 205HK med chip, filter och sportavgas. Denna 525:a tvingade vi ner till 7,1s med g-tech.. Och min Corrado till 8,3s som f.ö. är fabriksuppgift. G60:n gör ej 100 på 2:an. Det gjorde däremot 525:an vid varvstopp. Jag har axat mot denna säkert 30ggr, i alla farter.
Framhjulsdriven shoppingbil .. haha! Den va bra =)
Det är kul att jämföra lite... !
Adam318
Min polare har just handlat en kompressormatad Corrado, 170hk tydligen, hemska tanke, att nån VW ska köra om min beamer :(

------Sign.------
Brings Me Womens?
Kowalski
Jaja. Vi slipper åtminstone vänta i ett halvår på service och kan njuta av bättre växellåda, bromsar, sittkomfort, chassi, bakhjulsdrift, fjädringskomfort mmm. Att en G60 Corrado då går lite snabbare gör väl inget eller?
jarlhov
Har åkt ifrån en corrado vr6 194hp?? på strippen med min 325 88:a lite gjort på min bil typ det vanliga filter extractor annan utväxling men det var inga större problem. om sen han kunde köra eller inte låter jag vara osagt det ända framhjuls drivan jag har haft problem med är kaddet gsi 16v , honda civic vti båda lite vässade

Sammy Lundin
inga standard GSI:er (16v) rår på min hitlerkälke i alla fall.

MAX power
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.